فرماندار امیدیه:

برگزاری عزاداری محرم و صفر در امیدیه با رعایت نکات بهداشتی بلامانع است

رفیعی گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در شهرستان امیدیه با رعایت نکات بهداشتی مانعی ندارد.

سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر امسال در جلسه ستاد ملی کرونای استان خوزستان تصویب شد و برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مانعی ندارد.

او افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونای استان، مراسم عزدارای باید در اماکن و فضا‌های باز و با رعایت فاصله گذاری برگزار شود، به این صورت که فرد حاضر در مراسم با فردی دیگر حداقل ۲ متر از هر طرف فاصله داشته باشد و تجمعات حداقل تعداد شرکت کننده را داشته باشند.

رفیعی بر کاهش ساعات برگزاری مراسم عزاداری به ۲ ساعت تاکید کرد و اظهار داشت: جابجایی هیات‌ها و دسته روی، استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع است، اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی با زنجیر شخصی در محل مراسم بدون جابجایی مانعی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری و استفاده از ماسک به صورت مستمر الزامی است، ادامه داد: هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است و نذورات باید در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شود، ضمن اینکه برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات و چای در موکب ها، خیمه‌ها و چادر در همه نقاط شهرستان ممنوع است.

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان امیدیه، نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته بندی می‌شود و البته توزیع این نذورات باید در سایر اماکن صورت گیرد تا از تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت خودداری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.