کاهش ۲۰ درصدی مسافران فرودگاه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی مسافران فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در ۱۵۵ پرواز ورودی ۱۲ هزار و ۱۴۴ مسافر و در ۱۵۵ پرواز خروجی ۱۲ هزار و ۶۹۷ مسافر و در مجموع ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر مسافر از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند در طی مدت یاد شده تردد کردند و طی این مدت ۲۰۵ هزار کیلوگرم بار نیز جابه‌جا شده است.

او افزود: تعداد مسافران ورودی و خروجی به استان نسبت به چهار ماه ابتدایی سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

طهماسبی در زمینه علت کاهش مسافران گفت: شیوع ویروس کرونا و تصمیمات ستاد ملی کرونا سبب لغو بسیاری از پرواز‌های فرودگاه‌های استان در فروردین ماه امسال شد و فرودگاه بیرجند با آمادگی کامل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل چک مسافرین ورودی و خروجی، ضدعفونی بار همراه مسافر، ضدعفونی ترمینال‌ها، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و... میزبان مسافرین و هم استانی‌های ارجمند بوده و همچنان نیز این اقدامات در حال انجام است.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: از اوایل اردیبهشت ماه با مجوز ستاد ملی کرونا به تدریج پرواز‌های باطلی فرودگاه مجوز گرفته و هم اکنون فرودگاه بین المللی بیرجند با تعداد ۲۶ پرواز در طول هفته مشغول خدمت رسانی است.

او عنوان کرد: در حال حاضر تعداد پرواز فرودگاه‌های استان پاسخگوی نیاز مرکز استان است، اما باز هم در تلاش جهت افزایش پرواز‌ها و پرکردن ساعات خالی و مورد تقاضای مسافرین هستیم.

طهماسبی ادامه داد: برای استفاده هرچه بهتر مسافرین پرواز سه شنبه هواپیمایی در مسیر تهران-بیرجند-تهران که در ساعت ۱۳ از فرودگاه بیرجند انجام می‌شد به ساعات اولیه صبح منتقل شد و در صورت وجود مسافر کافی پرواز سه شنبه در ساعات پایان روز نیز به مجموع پرواز‌های این فرودگاه افزوده خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با تلاش‌های اداره کل و مکاتبات انجام شده ۴ شرکت هواپیمایی آمادگی خود را جهت برقراری پرواز در روز‌های چهارشنبه و دیگر روز‌های پیشنهادی ما اعلام کردند، افزود:  در صورت استقبال همکاری لازم جهت برقراری پرواز در ساعات و مقصد‌های مورد درخواست مسافرین را انجام خواهیم داد.

او تصریح کرد: تلاش‌هایی برای برقراری پرواز‌های کیش صورت پذیرفته، اما با بررسی‌های صورت گرفته و بهره‌مندی از تجربیات استان‌های همجوار به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کشور در زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با عدم استقبال مسافرین جهت استفاده از پرواز‌ها به مقصد کیش رو به رو خواهیم بود که این امر موجب لغو زود هنگام پرواز‌ها خواهد شد؛ به همین دلیل برقراری پرواز کیش بیرجند کیش را منوط به بهتر شدن سلامت جامعه و استقبال هم استانی‌ها خواهد بود.

طهماسبی پرواز‌های فرودگاه طبس گفت: طی چهار ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۵ پرواز از این فرودگاه انجام شده که طی این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مسافر و ۶ هزار کیلوگرم بار جابه‌جا شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهارکرد: در فرودگاه طبس هفته‌ای دو پرواز در مسیر تهران-طبس-تهران در حال انجام است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.