تشکل‌های زیست محیطی لازمه ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افراد فعال در سمن‌ها خواست تا در حوزه‌های مختلف محیط زیست مطالبه گر بوده و دغدغه هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته مشاکت‌های اجتماعی (۱۸ الی ۲۳ مردادماه) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: امروزه مسائل زیست محیطی مفهوم اجتماعی به خود گرفته و میتوان گفت مشکلات و بحران‌های زیست محیطی ریشه فرهنگی و اجتماعی دارند.

او افزود:با توجه به مشکلات زیست محیطی موجود در کشور و علی الخصوص استان از جمله پسماند، گردو غبار، شکار غیرمجاز، تخریب و... همکاری و همراهی عموم مردم علاوه بر مسئولان و دست اندرکاران این حوزه ضروری است.

اکبری تصریح کرد: ضرورت همکاری عموم مردم و تشکل‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود دراین حوزه برای ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی به منظور دستیابی به مشارکت اجتماعی فعال بسیار مهم تلقی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی تلقی کرده است گفت: قطعا بدون مشارکت و همکاری عمومی در این حوزه هیچ یک از مشکلات و مسائل محیط زیستی قابل پیشگیری ویا حل نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی ۱۵ تشکل زیست محیطی فعال وجود دارد که در زمینه‌های مختلف زیست محیطی فعالیت می‌کنند.

اکبری تشکل‌های زیست محیطی را مصداق مشارکت اجتماعی دانست و گفت: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم، بسیار موثر و کارآمد عمل می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مهمترین رسالت تشکل‌های زیست محیطی را تغییر نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست می‌بایست مردم را درجهت حفظ محیط زیست ترغیب و تشویق کنند که لازمه دستیابی به این امر مهم آموزش و فرهنگسازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: فعالیت در حوزه‌های محیط زیست شاید هیچ گونه منفعت مادی نداشته باشد لیکن عشق و علاقه و احساس مسئولیتی که فعالان محیط زیست دارند آن‌ها را به تحرک و انجام فعالیت وادار می‌کند و نمی‌توانند نسبت به مسائل زیست‌محیطی پیرامون خود بی تفاوت باشند که این خود نقطه قوتی در راه دستیابی به اهداف عالی محیط زیست است.

او با اشاره به حضور افراد علاقمند در سمن‌ها از آن‌ها خواست تا در حوزه‌های مختلف محیط زیست مطالبه گر بوده و دغدغه هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.