۸ طرح صنعتی هفته دولت در بوشهر افتتاح می‌شود

هشت طرح صنعتی استان بوشهر با پیش بینی ۱۰۴ فرصت شغلی همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح هشت طرح صنعتی در استان  با پیش بینی ۱۰۴ فرصت شغلی و سرمایه‎گذاری ۲۲۶ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

سید حسین حسینی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال چهار هزار طرح صنعتی نیمه تمام با درصد پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در کشور تکمیل می‌شود که از این تعداد ۵۰ طرح مربوط به استان بوشهر است.

او ادامه داد: همچنین در قالب پویش «تولید، تداوم امید»، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۰ طرح پیشران در کشور راه‌اندازی می‏‌شود که ۶ طرح در استان بوشهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این طرح‎ها شامل ورق و صفحه پلی استایرن و پلی کربنات، آهک هیدراته، مستربچ پلیمری، انواع کیسه و محفظه و ظروف پلی استایرن و پلی اتیلن، انواع رزین کوپلیمراکریلیک و انواع گاز‌های صنعتی و تصفیه آب آشامیدنی است که با سرمایه‌گذاری ۷۲۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۳۳۵ نفر به بهره‌‏برداری می‌رسند.

حسینی‌ عنوان کرد: در هفت سال گذشته ۲۴۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‎گذاری تقریبی ۱۴۷ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار نفر در استان بوشهر محقق شده است. این طرح‌های مهم صنعتی در زمینه تولید مواد شیمیایی، محصولات پتروشیمی، کانی غیرفلزی و موادغذایی فعال هستند.

او افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۸ تعداد ۶۶ پروانه‏ بهره‌‏برداری معدن با سرمایه‏‌گذاری ۱۴۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال و اشتغال ۲۵۳ نفر صادر شده و اکنون تعداد واحد‌های معدنی استان بوشهر به ۲۲۰ واحد رسیده که بیش از ۱۴۰ واحد فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات عنوان کرد: با توجه به شرایط حاضر و مشکل تامین ارز کشور، توسعه صادرات و مدیریت واردات جزء اولویت‌‏های سازمان صمت است که در این زمینه واردات ۲۵۰۰ قلم کالا با تولید داخلی ممنوع شده است.

حسینی گفت: در چهار ماه نخست امسال، واردات کالا در کشور از ۳.۲ میلیارد دلار به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافته که این ناشی از راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و تامین کالا‌ها از داخل است.

او با اشاره به روند صعودی صادرات غیرنفتی به ویژه میعانات گازی و پتروشیمی بیان کرد: در هفت سال اخیر ۲۰۷ میلیون و ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار -با احتساب میعانات گازی- از گمرکات استان بوشهر صادر شده که از این میزان حدود ۱۲۶ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار کالا‌های غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.