سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

بیش از ۳ هزار نفر در سمنان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند

شاهچراغ گفت: سه هزار و ۷۷۴ نفر بهار امسال در بخش دولتی و چهار نفر در مراکز غیردولتی استان سمنان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین شاهچراغ سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: اواخر فروردین، استان سمنان در وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا قرار گرفت و از همان زمان آموزش‌های حضوری در بخش دولتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان آغاز شد.

او بیان کرد: سه ماهه نخست امسال با وجود شیوع کرونا ۳۲ دوره آموزش مهارتی در بخش دولتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به صورت مجازی برگزار شد و دیگر دوره‌های مهارتی تلفیقی از مجازی و حضوری برگزار شد.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: خانواده‌ها نقش غیرقابل انکاری در افزایش رغبت فرزندان به گذراندن طرح‌های مهارتی دارند و والدین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کودکان خود را به فراگیری مهارت‌های مختلف تشویق کنند.

شاهچراغ اضافه کرد: سه ماهه نخست امسال ۴۸۲ نفر در پادگان‌ها، یکهزار و ۴۹۶ نفر در کارگاه‌های ثابت شهری، ۳۵۵ نفر در کارگاه روستایی، ۱۹۶ نفر در زندان‌ها و ۳۶۶ نفر در کارگاه‌های سیار شهری آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

او تصریح کرد: ۱۹۶ نفر در زندان‌ها در سه ماهه نخست امسال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان سمنان بهره‌مند شدند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این اداره کل از ارایه آموزش‌های مهارتی به روستاییان نیز غافل نشد و ۳۳ نفر آموزش‌های مهارتی را در کارگاه‌های روستایی فراگرفتند.

شاهچراغ اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه کشاورزی در شاخه‌هایی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و در زمینه خدمات مانند صنایع دستی، به روستاییان آموزش ارایه می‌دهد.

او گفت: مهارت‌آموزی راهکار رفع مشکل بیکاری در شرایط فعلی است و این اداره کل با ارایه آموزش‌های مهارتی به دنبال کمک به اشتغالزایی جوانان است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار