اهدا اشیاء قدیمی به موزه مردم‌شناسی تایباد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد گفت: ۱۵ شیء قدیمی به موزه مردم‌شناسی این شهرستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالرحیم تاج‌محمدی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد گفت: به منظور حفظ و حراست از آثار و اشیای قدیمی برای دومین بار امسال اشیایی از قبیل مجمع مسی، سینی مسی، ملاقه مسی، آفتابه و لگن، شمعدان و شاقول بنایی به موزه مردم‌شناسی این شهرستان اهدا شد.

او افزود: این اشیاء ابزار کاربردی زندگی روزمره مردم در زمان گذشته این مرز و بوم بوده است و در حال حاضر تنها در موزه‌های مردم‌شناسی می‌تواند یادآور خاطرات زیبا و فراموش‌نشدنی بازدیدکنندگان باشد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد ادامه داد: این اشیاء که تعداد آن‌ها ۱۵ قلم است توسط آقای رحیم عبدالمحمدزاده مدیر عامل شرکت آیدا کابل خراسان و یکی از معین‌های اقتصادی شهرستان تایباد به موزه مردم‌شناسی اهدا شد تا در این محل به نمایش گذاشته شود.

تاج محمدی بیان کرد: موزه مردم‌شناسی تایباد ضمن نمایش غرفه‌های مختلف از حرف و مشاغل سنتی زندگی پیشینیان این منطقه، به همت دوستداران میراث فرهنگی، غرفه‌هایی از اشیای اهدایی را نیز دارد که میزبان علاقه‌مندان به این میراث‌های گرانقدر گذشتگان است.

او تصریح کرد: مزار مولوی زین الدین ابوبکر تایبادی. میل کرات و رباط تاریخی عباس آباد از مهمترین بنا‌های تاریخی این شهرستان است.

هم اکنون از شهرستان تایباد ۴۸ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.