همراهی شور حسینی با پروتکل بهداشتی در محرم فارس

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی، مراسم‌های ماه محرم هیچ نقشی در ضریب نفوذ کرونا ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان رئیس شورای هیات های مذهبی استان فارس در گردهمایی مدیران هیات مذهبی استان بیان کرد: در استان فارس نزدیک به ۷ هزار هیأت مذهبی وجود دارد که در شهر شیراز نیز ٧٠٠ هیأت با همراهی ٣۵٠ خیمه گاه مراسم‌های مذهبی را در فارس برگزار می‌کنند.

او، تصریح کرد: پارسال مجموعه‌های مذهبی استان در تمامی مراسم‌های ملی، مذهبی و حوادث حضور پرشوری داشتند که پاکسازی معابر، تولید ماسک، تولید مواد ضدعفونی و توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی در سطح استان فارس بوده است.

محمدیان ادامه داد: در برپایی مراسم‌های مذهبی شور حسینی لحاظ شده با این حال شیوه نامه‌های بهداشتی نیز در تمامی مراسم‌ها و فعالیت‌ها توسط هیأت‌های مذهبی لحاظ می‌شود تا هیچ گونه مشکلی رخ ندهد.

رئیس شورای هیات مذهبی استان فارس، افزود: با همراهی شور و شعور حسینی و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به همراه رعایت کردن نظم  از سوی مدیران هیأت‌های مذهبی شاهد هیچ گونه حادثه‌ای نخواهیم بود.

او، اضافه کرد: برگزاری مراسم‌های شیرخوارگان حسینی، تعزیه، حرکت خارج از محلات هیأت‌های مذهبی، مراسم‌های سنتی مذهبی در شهرستان‌های گراش و نی ریز ممنوع است و مراسم‌ها در فضای باز برگزار می شود.

محمدیان اظهار کرد: آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، ادارات دولتی در سیاه پوش کردن شهرها باید اقدامات لازم را انجام دهند و در کنار این رویداد فضای باز این دستگاه‌ها نیز در اختیار هیات مذهبی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هیات مذهبی استان فارس گفت: عناد با فرهنگ عاشورایی ریشه در تفکرات صهیونیستی دارد و اینکه این فرهنگ باعث قدرت شیعه بوده و  از بین برود آرزویی دست نیافتنی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.