کمبود ۱۹هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۹هزار معلم مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد قاسمعلی خدابنده گفت: برای رفع این کمبود به دنبال شیوه‌های جایگزین هستیم که در این زمینه از سه هزار و ۶۰۰معلم حق‌التدریس که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم.

او افزود: بخش دیگری از این کمبود را هم از طریق اجرای طرح خرید خدمات آموزشی و جذب حدود پنج هزار معلم جبران خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان این که پارسال چهارهزار و ۶۴۰نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته شدند، ادامه داد: امسال نیز هفت هزار و ۲۰۰نفر از همکاران شرایط بازنشستگی دارند که حدود یک سوم آنان را نگه می‌داریم و به این ترتیب بیش از دوهزار کمبود معلم استان را از ادامه خدمت این همکاران تامین می‌کنیم.

خدابنده بیان کرد: بخشی از آموزش را نیز از طریق برون سپاری به شرکتها، موسسات دولتی یا موسسات خصوصی مانند فنی حرفه‌ای، کار و کشاورزی ارائه می‌دهیم که در این قالب حدود ۲۰هزار هنرجو آموزش می‌بینند.

او تصریح کرد: همچنین با کمک گرفتن از همکاران شاغل به صورت حق‌التدریس بخش دیگری از کمبود معلم استان را در کلاس‌های درس جبران می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: این استان جزو استان‌هایی است که بیشترین نیاز به معلم را دارد و به علت پراکندگی جغرافیایی، تعداد زیاد دانش‌آموزان و مهاجرپذیر بودن نیاز بیشتری به معلم دارد ضمن اینکه میزبان فرهنگیان با سابقه است لذا آمار بازنشستگی معلمان در خراسان رضوی از میانگین کشوری بیشتر است و بیشتر دچار کمبود نیرو هستیم.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.