وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد این کشور در کنار درد و رنج‌های مردم لبنان پس از حادثه اخیر ایستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی عجیب مدعی شد کشورش در کنار مردم لبنان در درد و رنج هایش ایستاده است.

او مدعی شد: در کنار مردم لبنان در درد و رنج هایشان ایستاده ایم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد کشورش ۱۷ میلیون دلار به عنوان کمک‌های پزشکی و غذایی به ملت لبنان خواهد داد.

پیشتر نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انفجار‌های مهیب بیروت در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «ما در حال بررسی وضعیت هستیم و برای کمک به مردم لبنان جهت نجات از این تراژدی وحشتناک آماده هرگونه کمکی هستیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته بود که ایالات متحده منتظر دریافت یافته‌های مقامات لبنانی در مورد علت وقوع این انفجارهاست.
پمپئو در ادامه مدعی شده بود که «تیم ما در بیروت در مورد خسارت گسترده به این شهر و مردمی که آن‌ها را گرامی می‌دارم، به من گزارش دادند؛ خساراتی که در زمان بحران عمیق کنونی یک چالش مضاعف به شمار می‌روند.»

گفتنی است عصر سه‌شنبه هفته گذشته انبار آمونیوم نیترات در بندر بیروت لبنان منفجر شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۶۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر نیز زخمی شدند.

در پی این حادثه شماری از مقامات و شخصیت‌های لبنانی استعفا دادند. ظهر دیروز ابتدا رسانه‌های خبری اعلام کردند «منال عبدالصد» وزیر اطلاع رسانی لبنان از سمت خود استعفا داده است. پس از آن، ساعاتی بعد هم «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست لبنان استعفای خود را اعلام کرد.

منال عبدالصمد گفته بود استعفای من از دولت در هر لحظه‌ای در صورتی که نتوانم حقوق شهروندان را استیفا کنم، وجود دارد. این در حالی است که از ظهر امروز نیز اخبار ضد و نقیضی از استعفای نخست وزیر منتشر شد تا آنکه خبر کناره گیری حسان دیاب از سوی رسانه‌های لبنانی تأیید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
این همونه که علنا توی یه مصاحبه گفت ما تو سی.آی.اس هم دروغ میگیم هم تقلب می‌کنیم هم دزدی انگار یه دوره درسیه. الان هم داره دروغ میگه و حقه بازی می‌کنه که از لبنان امنیت رو بدزده. بدبخت اون غربزده‌هایی که اعترافات علنی امثال پمپئو رو میبینند و بازم به این جنایتکارا دل میبندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دولت لبنان برخلاف پمپئو و اربابش نه تنها معترضان رو با ماشین پلیس زیر نگرفتند که استعفا کردند. پمپئو که حاضر نیست از قدرت دل بکنه حداقل با معترضان آمریکایی یکم مدارا کنه و اون دهن گشادشو ببنده تو کار کشورهای دیگه دخالت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۷:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
نمیدونم دقیقا لبنان تا آمریکا چقدر فاصله دارد که این از خدا بیخبر برای مردم در چند هزار کیلومتر دورتر از خودش ابراز همدردی میفرستد و درد ملت خودش را نمیبیند.
یک بار بهش گفتم که بابا اگر یک روز که از خواب بیدار شدی و چیزی نگفتی ، کسی بهت لال نمیگه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
اگه امریکایی ها پول و دارو کمک میکنن ،پس چرا امریکا ، ملت لبنان را تحریم کرده ، این دو با هم جور در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
تو خودت درد بشریت هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
آدم شيش متر شاخ درمياره
آخرین اخبار