میشل عون: از ابتکار عمل رئیس جمهور فرانسه تشکر می‌کنم

رئیس جمهور لبنان در کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت از امانوئل مکرون تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز یکشنبه در "کنفرانس بین‌المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان" گفت: من از همه روسا و سران کشور‌هایی که امروز با ما در اینجا شرکت کرده‌اند و دوستدار لبنان هستند و تمایل صادقانه‌ای برای حمایت از این کشور دارند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: من از امانوئل ماکرون رئیس جمهور به خاطر ابتکارعمل برای برگزاری این کنفرانس مجازی برای حمایت از لبنان بعد از فاجعه روی داده برای پایتخت خودمان و نیز جناب دبیرکل سازمان ملل تشکر می‌کنم. ‎

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در ادامه افزود: آنچه لبنان با آن مواجه است، در لابه لای بحران‌های مختلف رخ داد و سبب شد پاسخ گویی به پیامد‌های آن، فراتر از توانایی کشور باشد.

رئیس جمهور لبنان همچنین گفت: نیازمندی‌ها فراوان است و باید تا پیش از زمستان به آن پاسخ گفت؛ چرا که درد و رنج بخاطر نبود پناهگاه فراوان می‌شود.

عون در ادامه افزود: تأکید می‌کنم مدیریت صندوق کمک‌هایی که بزودی راه اندازی خواهد شد، از این نشست سرچشمه گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اعلام کرد: من در برابر ملت به تحقق عدالت پایبند هستم. من به این مسأله که هیچ کس مافوق قانون نباشد پایبندم و تمام کسانی که تحقیقات نشان می‌دهد در این مسأله دست داشته اند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

عصر روز سه‌شنبه گذشته انبار آمونیوم نیترات در بندر بیروت لبنان منفجر شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان هم امروز از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار