برنامه جهانی غذا ۵۰ هزار تُن گندم به بیروت می‌فرستد

دفتر سازمان ملل متحد اعلام کرد که برنامه جهانی غذا در راستای تقویت منابع ملی لبنان ۵۰ هزار تُن گندم به بیروت ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) از ارسال ۵۰ هزار تُن گندم به لبنان خبر داد.

این دفتر اعلام کرد: برنامه جهانی غذا به منظور تقویت منابع ملی لبنان، ۵۰ هزار تُن گندم به این کشور ارسال می‌کند.

«محمد نوری ارصوی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز پیش از این از ارسال حدود ۴۰۰ تُن گندم به لبنان از طریق آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه خبر داد.

وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرده بود تنها سیلوی گندم بیروت در جریان انفجار مهیب این شهر که روز سه شنبه رخ داد، از بین رفت و گندم باقی مانده در این سیلو آلوده و غیرقابل استفاده است با این حال با واردات آرد مشکل مردم حل می‌شود و هم اکنون گندم به اندازه کافی در کارخانه‌های آرد وجود دارد.

از سوی دیگر، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که کمک این کشور به لبنان تا ۳۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

او تأکید کرد: کانادا پس از انفجار اخیر بندر بیروت همچنان در کنار مردم لبنان برای بازسازی این شهر خواهد بود.

شهروندان لبنانی مقیم کانادا ضمن درخواست از ترودو برای حمایت از مردم لبنان خواستار برگزاری یک تجمع در برابر کنسولگری کشورشان در مونترال شدند.

دولت کانادا پیش از این صندوق ویژه‌ای برای جمع آوری کمک به آسیب دیدگان انفجار اخیر بندر بیروت ایجاد کرده بود و وزیر توسعه بین الملل کانادا اعلام کرد که عملیات جمع آوری کمک در بین شهروندان کشورش تا ۲۴ آگوست ادامه پیدا خواهد کرد.

انفجار انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت در روز ۴ آگوست (۱۴ مرداد) منجر به تخریب بیش از ۸۰ درصد این بندر و تخریب چندهزار واحد مسکونی شد که بحرانی انسانی، اجتماعی و اقتصادی را برای کشور لبنان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار