نشخوار کنندگان کوچک علیه بیماری طاعون مایه کوبی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بیش از ۱۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در مهاباد ایمن سازی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: دامپزشکان مهابادی امسال ۱۲ هزار و ۷۴۶ راس دام سبک این شهرستان را علیه بیماری ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک مایه‌کوبی کردند.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: در راستای وظایف و سیاست‌های محوله، اجرای عملیات مایه کوبی رایگان گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک طی ۵ ماهه امسال در مناطق کانون و شعاع انجام شد.


بیشتر بخوانید


آغاز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری یادآور شد: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون به موقع دام‌ها از جمله گوسفند و بز است و یکبار تزریق این واکسن ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات در محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از علایم بیماری طاعون می‌توان به تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال اشاره و ادامه داد: در همین راستا به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی ازاین بیماری، با استفاده از توان بخش خصوصی عملیات ایمن سازی دام‌ها انجام شده است.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، که بنام طاعون بز نیز شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که گوسفند و بز به آن مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.