پکن: آمریکا باید از توهم تغییر چین بیرون بیاید

سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی اظهاراتی گفت آمریکا باید از اهداف خود مبنی بر «تغییر چین متناسب با نیاز‌های آمریکا» دست بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری گلوبال تایمز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه‌شنبه اظهار کرد: آمریکا باید از اهداف خود برای "تغییر چین متناسب با نیاز‌های آمریکایی" خودداری کند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق مردم چین معتقدند که واشنگتن در تلاش است به روابط خود با پکن پایان دهد.

ژائو در یک نشست مطبوعاتی در پکن از کاخ سفید خواست تا با چین همکاری کند تا روابط دو کشور "به مسیر صحیح هماهنگ و باثبات" برگردد.

او گفت: برخی آمریکایی‌ها باید ببینند که مردم چین به وضوح اهداف شرورانه آن‌ها [واشنگتن] را برای به خطر انداختن روابط چین و آمریکا و برانگیختن رویارویی درک می‌کنند.

لیجیان در سخنان خود برای چندمین بار مخالفت کشورش با قلدرمآبی‌های آمریکا را اعلام کرد و گفت چین در نظر دارد با واشنگتن همکاری کند تا به طور مشترک رابطه این دو کشور را بدون هیچ درگیری و بر پایه احترام متقابل و تعامل پیش ببرد.

بر اساس نتایج نظرسنجی یک سازمان چینی، ۹۰ درصد از مردم این کشور خواستار اقدامات تلافی‌جویانه در قبال رفتار تنش‌زای آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار