اختصاص بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از اختصاص ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان خبر داد.

مشاغل خانگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،، عماد تشکری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: پارسال سهمیه اعتبارات استان در حوزه مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال بود که از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه  به متقاضیان در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد.

تشکری با بیان اینکه امسال بودجه این تسهیلات کاهش یافته و  ۴۲ میلیارد ریال شده است، افزود: همانند پارسال بانک‌های توسعه تعاون و رفاه هر کدام با سهمیه ۲۱ میلیارد ریال این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۳۶۳ طرح مشاغل خانگی در صف دریافت این تسهیلات هستند، ادامه داد: در مرکز استان و شهرستان‌هایی که نیاز به صدور مجوز مشاغل پشتیبان است اولویت پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی  است. همچنین  توصیه کرد در طرح‌های پشتیبان از نیرو‌های دارای تخصص و تجربه استفاده شود.

تشکری تصریح کرد: از بین ۸۱ مجوزی که در زمینه مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده ۵۴ نفر به بانک معرفی شده اند که از این تعداد ۳۹ طرح توانسته وام  را دریافت کند.

او اظهار داشت: برای توسعه مشاغل خانگی و ایجاد فرصت شغلی، این تسهیلات به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و کم برخوردار اختصاص می یابد،

متقاضیان دریافت تسهیلات پس از معرفی دستگاه اجرایی مربوطه ظرف یک ماه فرصت دارند تا برای دریافت تسهیلات اقدام کنند در غیر این صورت  طرح‌های اولویت دار افراد دیگر جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/ و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار