سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی:

فرار مالیاتی همانند جنگ تمام عیار اقتصادی است

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ترغیب افراد به پرداخت نکردن مالیات و یا فرار مالیاتی همانند جنگ تمام عیار اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر احسانی مهر سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دشمن در جنگ اقتصادی برای تضعیف کشور، افراد را ترغیب می‌کند که مالیات ندهند.

او افزود: با توجه به قرار گرفتن در نبرد اقتصادی از ابتدای انقلاب تا کنون، می‌طلبد همه  به صورت جهادی پای کار باشیم.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که از مالیات فرار می‌کنند سود یک نفر نیست، بلکه زیان همه اشخاص است.

احسانی مهر بیان کرد: فرار مالیاتی در سه گروه اتفاق می‌افتد، افرادی که در سامانه‌های مالیاتی ثبت نام نکرده و شناسایی نشده اند، کسانی که در سامانه‌ها ثبت نام کرده و شناسایی هم شده اند اما اظهار نامه را خلاف واقع تنظیم کرده اند و گروهی که مالیات برای آنان تعیین شده اما علی رغم تمکن مالی رغبتی به پرداخت مالیات ندارند.

گذر از مالیات الکترونیکی به سمت مالیات هوشمند

او تصریح کرد: در گذشته مالیات الکترونیک به صورت حضوری و صرف زمان بسیار انجام می‌شد، اما دیگر به روش سنتی اظهار نامه مالیاتی انجام نمی‌شود طبق ماده ۹۷ عوامل انسانی تا حدامکان محدود شده اند تا در فضایی مناسب شفافیت اقتصادی انجام شود و فرد مودی بداند تمامی اطلاعاتش در اختیار امور مالیاتی است.
 

بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد: در سیستم‌های الکترونیکی مودیان شناسایی می‌شوند و در سامانه سلیم تعریف می‌شود. طبق مالیات هوشمند مودی اظهار نامه تسلیم می‌کند و اطهار نامه با اطلاعات موجود ساماندهی می‌شود و در نهایت اظهار نامه نهایی داده می‌شود. حوزه‌های قضایی به این مسائل امور مالیاتی ورود پیدا کردند که بتوانیم نقشه دشمن را خنثی کنیم.

احسانی مهر اظهار کرد:مهلت اظهار نامه مالیاتی مشاغل تا پایان ۳۱ مرداد تمدید شده است و اشخاص حقوقی تا پایان شهریور می‌توانند برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند.

سرپرست اداره امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:مالیات صرفا ابزار در آمد زایی نیست ابزار کنترلی است در دست دولت‌ها به جهت تنظیم سیاست‌های مالی و پولی است.

احسانی مهر افزود:خالی نگه داشتن خانه‌های خالی پس از یکسال به صورت مالیات از قسمتی از اجاره است. در سال ۹۹ این اتفاق خواهد افتاد و سامانه به صورت رسمی در اختیار امور مالیاتی قرار خواهد داد.

او ادامه داد: در اصلاحیه جدید خانه‌های خالی شامل معادل ۶ برابر مالیات متعلقه می‌شود و قانون گذار با هدف افزایش ضمانت اجرایی و ایجاد هزینه برای دارندگان خانه‌های خالی این قانون را وضع کرده است.

سرپرست اداره امور مالیاتی خراسان رضوی بیان کرد:علت کلاهبرداری مالیاتی به دلیل ناآگاهی و اغفال مودی بوده است. افرادیکه دنبال تقلب هستند عمدتا به سراغ بخشی قشر ضعیف اقتصادی می‌روند و بادادن مبلغی ناچیز شرکتی را به نام آن‌ها به ثبت می‌رساندند و از طریق این شرکت فعالیت اقتصادی زیادی را انجام می‌دهند.


احسانی مهر تصریح کرد:مردم دقت کنند اینگونه کار‌ها و دادن وکالت به افراد بیگانه به مثابه چک سفید امضا است و اگر هر گونه کلاهبرداری به اسم آن‌ها انجام شود، توقیف حساب و ممنوع الخروجی از تبعات آن است.

 

انتهای پیام//ف.غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.