حجت‌الاسلام ذاکر در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

احیای مرز‌های اقتصادی رویکرد مدرس است

نماینده مردم ارومیه گفت: رویکرد مدرس خیابانی احیای مرز‌های اقتصادی است و او برای نتیجه دادن دیپلماسی اقتصادی باید پای کار بیاید.

احیای مرز‌های اقتصادی رویکرد مدرس استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت گفت: به رزومه وزیر پیشنهادی نگاه کردم و با توجه به مطابقت علمی، صنعتی و تجربی به نظر می‌رسد رزومه یک شخص و بزرگ شده وزارت صمت حکایت از سوابق عملکرد اوست.

او ادامه داد: در مطالب همکارانم به عنوان مخالفان مدرس خیابانی درخواست تجدید نظر دارم. شما همه مشکلات کنونی را که مربوط به سابقه عملکرد کل دولت است به او منتسب کردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: عیب ما همین است که بدون توجه به مقدمات، سریع نتیجه‌گیری می‌کنیم. در طول این روز‌ها رایزنی‌هایی با وزیر پیشنهادی و همکارانش انجام شد و با توجه به پاسخ و پرسش‌های رخ داده چرا رفع ابهام از تفکر‌های مدرس خیابانی اتفاق نیفتاده است.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه یکی از ایرادات نمایندگان به مدرس خیابانی «سیاست زدگی» است، گفت: او در پاسخ به این مسئله با صراحت بیان کرد که نام افراد را ببرید تا در اسرع وقت از وزارتخانه اخراجش کنم. مدرس خیابانی فرا‌جناحی است و به گرایش‌ها توجه نمی‌کند. مگر تا به حال رفع ابهام نکردید پس از روی انصاف سخن بگویید.

او بیان کرد: مشکلات مردم در اقتصاد، تولید و صادرات را باید برآورده کنید، مبارزه با فساد اراده جدی وزیر پیشنهادی صمت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: توجه به جوانان و گام دوم انقلاب از سیاست‌های اصلی مدرس خیابانی است، شاید من هم متقاعد نمی‌شدم که به عنوان موافق صحبت کنم، اما با ساعت‌ها جلسه و وقت گذاشتن برای استماع حرف‌ها به عملکرد وزیر پیشنهادی اعتقاد یافتم.

حجت‌الاسلام ذاکر ادامه داد: بیش از یک‌سال قائم مقامی وزارتخانه و سه ماه سرپرستی، حضور در مناطق مختلف کشور و توجه به احیای واحد‌های راکد او شاید بزرگ‌ترین خواسته نظام، حاکمیت و مردم را انجام داده باشد.

او یادآور شد: رویکرد امروز مدرس خیابانی به مرز‌های اقتصادی است نه سیاسی، وزارت امور خارجه باید امروز دیپلماسی اقتصادی را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار دهد، اما زمانی دیپلماسی اقتصادی تحقق می‌یابد که وزیر صنعت و معدن هم پای کار بیایند؛ چراکه تقویت دیپلماسی اقتصادی نیازمند توجه به بازار‌های جهانی و صادرات کالا است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی صمت توجه جدی به معیشت مردم، سفره و جیب مردم دارد، گفت: آقای مدرس خیابانی! امروز صادرات ما به خاطر ارز تعهدی به خصوص در خصوص محصولات کشاورزی دچار آسیب است. آقای جهانگیری گفتند اگر ارز تعهدی برگردد ظرف یک ماه هزار تن محصول صادر می‌شود. اگر ارز تعهدی به بانک مرکزی برگردد آیا از لحاظ امکانات بستر‌های شما در کشور‌های دیگر فراهم است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار