۴۹ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹ خانه ورزش روستایی استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدامیر براهویی رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹ خانه ورزش روستایی استان با اعتباربیش از چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال درهفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

او میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید بوده که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

او گفت: توجه و توسعه ورزش در روستا‌ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو‌های جوان و استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در روستا‌های این استان می‌شود.

براهویی تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های اداره‌کل ورزش وجوانان تاکنون موفق به افتتاح تعداد ۲۵۶ خانه ورزشی در سطح استان شدیم که تا هفته دولت این تعداد به۳۰۵مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار