در ایام کرونا هر خانه یک حسینیه است

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت : در ایام محرم و صفر برای حفظ سلامتی خود و خانواده، می‌توانیم با توجه به شرایط کرونایی که در آن هستیم، هر خانه را به یک حسینیه تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود بهرام‌نژاد سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت : از اول اسفند‌ماه پارسال شاهد شیوع و اپیدمی ویروس کرونا در سراسر کشور و استان کرمانشاه بودیم.

او گفت : استان کرمانشاه از همان ابتدا نقشه راهی را با عنوان کنترل و مدیریت این بیماری طراحی کرد و در قالب آن یک هزار تخت بیمارستانی را آماده کرد که با کمک ارتش، سپاه و ... نیز ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی هم فراهم شد.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه افزود: از یک‌هزار تخت آماده که از ابتدا برای مبتلایان به ویروس کرونا در استان پیش‌بینی شده در اوج پیک به اشغال حدود ۴۸۰ تخت رسیدیم الان هم تعداد تخت‌های اشغال شده به زیر ۱۷۰ تخت رسیده است

او وضعیت استان کرمانشاه به لحاظ شیوع ویروس کرونا را تقریبا مناسب دانست و گفت: این وضعیت مناسب نتیجه رعایت مردم طی هفته‌های گذشته بوده، اما این وضعیت مقطعی است و به رفتار‌ها شهروندان بستگی دارد.

بهرام‌نژاد در خصوص مراسمات عزاداری در ایام محرم و صفر گفت: دستورالعمل و شیوه‌نامه مفصلی تحت عنوان ضوابط عزاداری ایام محرم و صفر طراحی شده و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

او ادامه داد: در این ایام برای حفظ سلامتی خود و خانواده همان‌گونه که هر خانه را به پایگاه سلامت تبدیل کردیم می‌توانیم با توجه به شرایط خاصی که در آن هستیم هر خانه را به یک حسینه تبدیل کنیم.

بهرام‌نژاد افزود: رفتار ویروس مرموز و هر روز ناشناخته‌تر از روز گذشته است و از آن‌جا که پاییز و زمستان شاهد شیوع بیشتر بیماری‌های سرماخوردگی هستیم توام شدن آن با کرونا کار را سخت می‌کند، به همین خاطر همواره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.