پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ممنوع است

طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ممنوع اعلام شده و از خانواده‌هایی که نذر دارند، خواسته شده توزیع نذر‌ها را در قالب مواد غذایی خشک و یا خام داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص چگونگی ادای نذر در شرایط کرونا گفت : با توجه به شرایط خاص کرونایی امسال که امکان ادای نذر به روال گذشته وجود ندارد، افراد می‌توانند یا نذر‌های خود را با ایجاد تغییراتی ادا کنند و یا ادای آن را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

او با بیان اینکه ستاد کرونا برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخت نذورات در منازل را ممنوع کرده، گفت : افراد و خانواده‌هایی که نذر دارند، می‌توانند نذر خود را به صورت خشک و در قالب اجرای رزمایش مواسات و همدلی به دست نیازمندان برسانند و اگر هم تمایل به تغییر نذر خود ندارند و می‌خواهند به شیوه گذشته آن را ادا کنند، می‌توانند اجرای نذر خود را به بعد موکول کنند.

او اشاره‌ای هم به وجود نذر داشت و گفت: تنها امکان تغییر نذر‌هایی که صاحبان آن‌ها صیغه نذر را خوانده‌اند از نظر شرعی فراهم نیست، در غیر اینصورت جایگزین کردن نذر از نظر شرعی جایز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا خاص است، لذا امکان اجرای نذر‌ها به شیوه گذشته فراهم نیست و به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود.

احمدی افزود: حج رفتن برای مسلمانان واجب است، اما همین حج رفتن در اوضاع و احوال کرونایی امسال تعطیل است تعطیل کردن ادای نذر‌ها به سبک و صیاق هر ساله برای مقابله با شیوع کرونا مشکلی ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار