خراسان شمالی رتبه نخست نرخ سکونت روستاییان کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان رتبه نخست سکونت و نرخ اشتغال روستاییان را به نسبت سایر استان‌های کشور داراست.

خراسان شمالی رتبه نخست نرخ سکونت روستاییان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  یوسفی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : ۹۵ درصد مردم خراسان شمالی فعالیت‌های روستایی دارند یا از ثمره آن بهره‌مند هستند و نرخ سکونت در روستا‌های استان و همچنین فعالیت مشاغل روستایی همچون کشاورزی و دامپروری، بالغ‌بر ۳۷ تا ۴۱ درصد میزان اشتغال است.

او با تأکید بر اینکه خراسان شمالی دارای بیشترین نرخ سکونت روستایی در کشور را دارا است  افزود: باید برای ادامه فعالیت‌های روستاییان استان، سرمایه گذاری‌های مختلفی در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از وجود پیشرفت‌هایی در این حوزه خبر داد و گفت: تولیدات کشاورزی از ۷۵۰ هزار تن در ابتدای دولت به بالغ‌بر یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده و همزمان با آن از ۵۰ واحد صنایع تکمیلی، اکنون ۹۴ واحد در این استان فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید 


او توسعه کشت گیاهان دارویی را سرفصلی برای مقابله با کم آبی و افزایش ارزش افزوده استفاده از زمین‌های مختلف کشاورزی در استان برشمرد و گفت: زعفران ازجمله محصولات هدف در این طرح است که از ۳۰۰ هکتار به بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ هکتار کشت زعفران رسیده است.

یوسفی افزایش سطح آبیاری تحت‌فشار زمین‌های کشاورزی در خراسان شمالی به ۳۶ هزار هکتار را ازجمله دیگر اقدامات انجام‌شده در استان دانست و ادامه داد : با اجرای طرح‌های نوین آبیاری هم‌اکنون راندمان مصرف آب در این حوزه از ۳۰ درصد به ۴۶ درصد رسیده است.

او آبیاری به روش‌های میکرو و همچنین کشت نشایی را ازجمله دیگر اقدامات برای بهبود وضعیت محصولات کشاورزی استان قلمداد وگفت : این اقدامات با انتقال دانش در واحد‌های تولیدی میسر شده و در مزارع صیفی‌جات، سبزیحات روش‌های گوناگون کشت در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در انتها به حوزه دامپروری نیز اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد در زایش دام‌ها اصلاح نژاد اتفاق افتاده و بچه‌زایی دام‌های استان ۲ برابر شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.