هلاکت شماری از سران القاعده در یمن

منابع خبری از هلاکت شماری از سران ارشد القاعده در پی درگیری‌ها در یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری «تحدیث نت»، منابع محلی آگاه امروز چهارشنبه اعلام کردند گروه انصارالله موفق شده پس از درگیری‌هایی با عناصر القاعده، بر مناطق «عقبه» و «وادی عزج» در استان البیضاء در یمن مسلط شود.

این منابع اعلام کردند ۱۲ نفر از نیرو‌های القاعده که مهمترین آن‌ها «ابوحفض الباکستانی» و نیز مسئول امدادرسانی القاعده به نام «الترکی» بودند، به همراه «ابوصریمه» امیر ولایت قریشیه در قیفه به هلاکت رسیدند.

بنا بر این منابع، این درگیری‌ها به «وادی المشیریف» رسیده؛ در حالی که القاعده همچنان در قیفه بر «یکلا» و «وادی المشیریف» مسلط است.

طبق اعلام برخی منابع، سرنوشت ابومحمد الحضرمی، سرکرده القاعده در یمن همچنان نامعلوم است و برخی منابع اعلام کرده اند او از قیفه عقب نشینی کرده و به مکانی نامعلوم رفته است.

به گفته منابع نظامی، تروریست‌ها پس از شکست در مقابل ارتش یمن، در منطقه «وادی یشبم» در استان شبوه مستقر شدند. این منطقه در کنترل حزب اخوانی الاصلاح، وابسته به ائتلاف سعودی است.

منطقه «وادی یشیم» همچنین محل درگیری شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب با عناصر وابسته به دولت منصور هادی است و از این پس باید به طور علنی‌تری حضور تروریست‌های القاعده را در کنار عناصر وابسته به دولت مستعفی شاهد باشیم.

منطقه «قیفه» همچنین محل حضور تروریست‌های داعش نیز به شمار می‌رفت که هفته گذشته نیرو‌های یمنی نقاط تحت اشغال این تروریست‌ها را نیز پاکسازی کردند.

گفتنی است پیشتر «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت وابسته به انصارالله یمن اعلام کرده بود که اطلاعات موجود نشان می‌دهد تعداد زیادی از عناصر داعش و القاعده خود را به مناطق تحت کنترل ائتلاف سعودی به ویژه منطقه البیضاء رسانده تا در کنار آن‌ها بجنگند.

وی در ادامه افزود: نیرو‌های امنیتی توانسته اند دستاورد‌های محسوسی در حوزه تقویت امنیت داخلی محقق کرده و بسیاری از عملیات جنایتکارانه را در کشور خنثی کنند.

الحوثی بیان کرد: این نیرو‌ها موفق شده اند تعداد زیادی از گروهک‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را شناسایی و متلاشی کنند.
وی گفت: طی دوره آتی شاهد تقویت عملکرد نیرو‌های امنیتی و استفاده از جوانان یمنی در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار