رئیس‌جمهور برزیل آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون را «دروغ» خواند!

«ژائیر بولسونارو» که همچون همتای آمریکایی خود بخاطر اظهارنظر‌های عجیبش معروف است، سوختن جنگل‌های آمازون در آتش را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، آتش‌نشانان در آمازون برزیل برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها ناتوان به نظر می‌رسند. برخی ساکنان این مناطق نیز از کشور‌های خارجی کمک می‌خواهند. اما با وجود انتشار تصاویر جنگل‌های تخریب شده و در آتش سوخته ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل صحبت‌های متفاوتی مطرح می‌کند. وی بار دیگر وجود این آتش سوزی‌ها را انکار کرد.

بولسونارو می‌گوید آتش سوزی وجود ندارد. زیرا همان طور که اکثرا می‌دانید این جنگل‌ها نمی‌توانند آتش بگیرند؛ بنابراین این داستان سوختن آمازون در آتش یک دروغ است.

این اظهارات بولسونارو با اطلاعات دولت برزیل هم مغایرت دارد. طبق این اطلاعات طی ده روز نخست ماه اوت بیش از ۱۰ هزار مورد آتش سوزی در جنگل‌های آمازون گزارش شده است که با افزایش ۱۷ درصدی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته همراه بود. این در حالیست که ماه اوت سال ۲۰۱۹ بدترین دوره آتش سوزی برای جنگل‌های آمازون طی نُه سال بود. تصاویر منتشر شده از جنگل‌های در حال سوختن مردم سراسر جهان را ناراحت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار