رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

شیوع موج دوم کرونا نتیجه سهل انگاری ملی بود

ظفرقندی گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا در زمان کوتاه به کنترل بیماری دست یابیم، سهل انگاری ملی موجب شیوع موج دوم بیماری شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشستی که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط پیچیده است و امکان کنترل بیماری وجود ندارد، بنابراین باید دست به دست هم بدهیم تا در زمان کوتاه به کنترل بیماری دست یابیم.

او افزود: اگر عزم ملی و یک مسئولیت اجتماعی احساس نشود، گرفتار همین اتفاقی می‌شویم که در پیک دوم رخ داد؛ اگر به پیک دوم مبتلا شدیم به این دلیل بود که دقت لازم در ابعاد ملی برای کنترل و پیشگیری رخ نداد و تعطیلات و تجمعاتی اتفاق افتاد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در این دوره پیک دوم بیماری مکاتبات و پیگیری‌هایی انجام شده است، گفت:  در بیمارستان‌های ما حفاظت به خوبی انجام می‌شود که  قابل تجلیل است.

ظفرقندی بیان کرد: کنترل بیماری با تعارف میسر نمی‌شود؛ هر یک نفری که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند یک خانواده متاثر خواهد شد

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: یکی از جنایت‌های آمریکا در حق ما تحریم بود، تحریم فقط ظلم به ملت ایران نیست، زیرا ویروس مرز نمی‌شناسد و اگر یک کشور نتواند تجهیزات پزشکی را تأمین کند ویروس جهانی می‌شود.

عادی‌سازی موجب تشدید بحران می‌شود

او با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار به برخی کشور‌ها پیش‌فروش کرده است گفت: تأمین آن برای مردم سهل نیست و شواهد نشان می‌دهد اثربخشی آن کمتر از سه ماه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: اگر مردم رعایت نکنند و عادی‌سازی صورت گیرد بحران تشدید می‌شود، آگاه‌سازی کار رسانه‌ای است و کنترل و مدیریت کار مسئولان است، در این دوره مکاتباتی با ریاست جمهوری برای کنترل بیماری انجام شده است؛ باید به مردم هشدار داد و رسانه‌ها باید وقایع مهم و تلاش کادر درمان را ثبت کنند. یک خانم پزشک مشغول به کار شده که همه اعضای خانواده و خودش به بیماری مبتلا شدند، این‌ها فداکاری است که باید ثبت شوند.

ظفرقندی با بیان این‌که میزان حفاظت در بیمارستان‌ها از سطح خوبی برخوردار است درباره علت ابتلای کادر درمان به کرونا گفت: به هرحال تجهیزات حفاظتی باعث جلوگیری ۱۰۰ درصدی از ابتلای فرد به کرونا نمی‌شود.

او در مورد داروی رمدسیویر گفت: بیش از ۴۰ هزار مورد در ۳۰ الی ۳۵ کشور در اروپا و ایران درمورد این دارو ارزیابی شده و پس از اعلام نتیجه مثبت به پروتکل و فارماکوپه وارد شد، در حال حاضر واردات این دارو افزایش یافته و تولید و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
با شروع مدارس از 15 شهریور و طرح مسخره زوج و فرد دانش آموزان شاهد موجهای بعدی هم خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
اتوسا
۱۵:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
شعر تحویل مردم ندین تو‌همین تهران بالای یک ماهه ملت پیر جوون بچه ماسک میزنن عدد های مبتلا و فوتی ها هیچ تغییری نداشته عادت کردین فقط بگید ملت
حناتون پیش هیچ کسی رنگ نداره
آخرین اخبار