با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس؛

سه طرح بزرگ به فاصله ۴۰ روز در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید

استاندار کرمانشاه گفت: ظرف ۴۰ روز گذشته سه طرح بزرگ شامل سد شرف شاه، طرح بزرگ گرمسیری و توسعه آب و خاکی و طرح رونق شهر‌های سومار و نفت شهر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح بزرگ گرمسیری که در آن ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان‌های کرمانشاه و ایلام از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید، افتتاح طرح بزرگ گرمسیری را یک افتخار و کار بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که در تاریخ ثبت خواهد شد.

بازوند با اشاره به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی باقی‌مانده از این طرح در ازگله و سرپل ذهاب از رییس جمهوری خواست در تفاهم نامه‌ای با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی این زمین‌های کشاورزی هم به این طرح بزرگ افزوده شود.

او در ادامه با اشاره به زلزله مخرب ۷/۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ کرمانشاه گفت: در مدت این سه سال بیش از ۱۲۳ هزار واحد مسکونی، تجاری و هزار کلاس درس با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان که ۱۲۵ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز و ۱۴۵ میلیارد تومان توسط دولت ساخته شده است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگرس از سخنان خود با اشاره به بحران شیوع کرونا گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان هزار تخت بیمارستانی برای مقابله با این بیماری اختصاص یافت که خوشبختانه با تدابیر و راهکار‌هایی در ستاد مقابله با بیماری کرونا در پیش گرفتیم در اوج شیوع آن ۴۶۰ بستری در استان داشتیم و در مجموع هشت درصد از تخت‌های بیمارستانی درگیر این بیماری شد.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه در طول شیوع بیماری کرونا به هیچ وجه مرز پرویزخان کرمانشاه تعطیل نشده است، افزود: با وجودی اینکه روزانه ۴۰۰ نفر در این مرز مشغول به کار هستند و هزار کامیون کالا جابه جا می‌کنند تا این لحظه هیچ کسی به بیماری کرونا مبتلا نشده و در این مدت ۵۵ درصد از نظر تناژ و ۳۴ درصد از نظر ارزشی صادرات از این مرز افزایش یافته است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی خط راه آهن کرمانشاه  خسروی شد که در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه اعتبارات آن تصویب شده است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار