ثبت ۱۸۳۷ سفارش واردات کالا با اولویت تامین مواد اولیه در فارس

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس با بیان اینکه ۲ درصد ثبت سفارش کالا‌های کشور مربوط به این استان است، از ثبت ۱۸۳۷ فقره سفارش واردات کالا با اولویت تامین مواد اولیه به فارس در ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید رضا ساداتی با اشاره به ارسال پرونده‌های ثبت سفارش کالا به سازمان صمت فارس، گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال، ۱۸۳۷ فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار در استان انجام پذیرفته است.

او عنوان کرد: فرآیند ثبت سفارش برای تولیدکنندگان، واحد‌های تولیدی و صنعتی خارج از نوبت رسیدگی شده و تامین مواد اولیه، قطعات و انواع ماشین‌های تولیدی از مسیر سبز ثبت سفارش می‌شود.

ساداتی افزود: عمده کالا‌هایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به استان وارد شده، شامل ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحدها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و ... است.

به گفته او، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها سه روز است و به لحاظ زمان رسیدگی به درخواست‌ها جزو ۴ استان برتر کشور هستیم، همچنان که در این مدت چهار ماهه تعداد ۳۲۳ فقره کارت بازرگانی در استان صادر و تمدید شده که از این تعداد ۷۱ فقره صدور و ۲۵۲ فقره نیز تمدیدی بوده است.

ساداتی اظهار کرد: برای واردات تمام کالا‌ها طبق قانون باید مجوز ثبت سفارش کالا اخذ شود؛ متولی صدور این مجوز اداره مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت است که زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

او یادآور شد: مراحل ثبت سفارش در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد و از چهار اردیبهشت سال ٩٧ طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران، سامانه ثبت سفارش جایگزین سامانه جامع تجارت ntsw.ir شد. جایگزین شدن این سامانه به منظور تسهیل و تسریع فرآیند‌های ثبت واردات کالا‌های مجاز به کشور توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت گرفت تا یکپارچه‌سازی فرآیند ثبت کالا در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.