در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

تهران نیازمند افزایش اماکن رفاهی شهروندان

گسترش فضای سبز و پارک در مناطق قدیمی و متراکم نیاز ضروری تهران است، اما این نیاز باید با آگاهی و مطالعه و حمایت تامین کنندگان امنیت باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،به دلیل آپارتمان نشینی و شرایط خاص زندگی شهری، ایجاد فضای سبز و بوستان‌ها نقش مهمی در کلان شهری مثل تهران دارد. ایجاد فضای سبز جدای از اینکه می‌تواند یک عاملی برای بهتر شدن هوا باشد، به اندازه‌ی وجود بیمارستان، مدرسه، مراکز ورزشی و تفریحی و خرید، کلانتری و ... دارای اهمیت است. این نیاز تا حدی است که به سلامت جامعه نیز کمک شایانی می‌کند. شهر تهران به دلیل وسعت و شرایط محیطی مختلف، در مناطق مختلف آن توزیع سرانه فضای سبز اختلاف فاحشی با یکدیگر دارد. سرانه فضای سبز در بعضی مناطق خوب است و در بعضی مناطق در حد فاجعه باری پایین است.

در راستای همین موضوع و بالاتر بردن سرانه مناطق محروم از نظر فضای سبز، شهرداری مناطق مختلف دست به کار شده اند تا از درآمد‌های مختلفی که دارند فضای سبز و بوستان‌هایی را احداث کنند.

به این نکته‌ی مهم باید توجه داشت که قبل از تکمیل و راه اندازی هر پروژه‌ای باید مطالعات دقیق در راستای آن داشت، تا نتیجه‌ی آن مثل بسیاری از پروژه‌های بزرگ در سطح کشور نشود که به قصد رفاه حال مردم و بهبود شرایط کشور بوده، اما به جز هزینه‌ی زیاد و بلا استفاده ماندن هیچ سودی برای کشور نداشته است.

تهران نیازمند افزایش اماکن رفاهی شهروندان

ایجاد بوستان‌ها و فضای سبز نیز یکی از همین اقدامات است که نیاز به بررسی و مطالعه دقیق دارد تا محیطی که قرار است به فضایی برای خانواده‌ها تبدیل شود پاتوقی برای معتاد‌ها و اراذل و اوباش نشود و به مشکلات شهر مرهمی باشد تا یک درد اضافه بر آن.
منطقه ۷ تهران نمونه‌ی کوچکی از شهر تهران است به این دلیل که از لایه‌های مختلف تشکیل شده و تنوع شرایط زندگی و بافت شهری در مناطق مختلف آن با یکدیگر بسیار تفاوت دارد.

اخیرا شهرداری با مبالغ جریمه قطع درختان در این منطقه بوستانی تاسیس کرده تا کمکی به محله نظام آباد که جزء محله‌های فقیر در بحث سرانه فضای سبز است کند.

در همین راستا و در پیگیری اینکه ببینیم برای ایجاد این فضای سبز چه بررسی‌ها و اقداماتی انجام شده است به سراغ شهردار این منطقه رفتیم.

سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره اینکه زمین این بوستان با مساحت ٢٥٠٠ مترمربع در دل محلات ریز دانه و باتراکم بالا دارای آسیب اجتماعی زیاد واقع شده بود گفت: براساس نیازسنجی این محل، تملک این زمین که رای باغ هم داشت در دستور کار قرار گرفت و پس از تملک و آزاد سازی متصرفین این ملک، جهت احداث آن با روش‌های نوین مهندسی طی شش ماه اقدام شد.

تهران نیازمند افزایش اماکن رفاهی شهروندان

حاجوی ادامه داد: این پارک به شکلی طراحی شده است که نقطه کور ندارد و جهت برقراری امنیت آن، درب و نگهبانی تعبیه شده است، همچنین روشنایی و المان‌های زیبا در این پارک باعث نشاط شهروندان و تشکر اهالی شده است.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه در این بوستان باتوجه به نیاز بالای فضایی جهت مطالعه، کتابخانه و قرائت خانه برای خانم‌ها و آقایان (به صورت مجزا) درست شده است گفت: ما براین باوریم حضور خانواده‌ها در پارک‌ها فضای ناامنی برای وجود اینگونه افراد ایجاد می‌کند، این زمین باکاربری فضای سبز صرفا جهت بهره برداری به صورت پارک قابلیت استفاده داشت.

گفتنی است، در نظر گرفتن نگهبان و درب می‌تواند به امنیت بیشتر این پارک کمک کند، اما سابقه نشان داده زمانی که اطراف پارک بسته باشد، احتمال می‌رود این محیط از مکانی برای خانواده‌ها خارج شده و پاتوقی برای افراد متجاهر شود. برای این منظور فقط حضور خانواده‌ها در پارک کافی نیست که حضور متجاهران را کم کند بلکه نیروی انتظامی نیز با نظارت بیشتر می‌تواند در احقاق این موارد نقش به سزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

جریمه قطع درختان در محلات برخوردار تبدیل به بوستان تفریحی در محله کم برخوردار نظام آباد شد

باغ ایرانی سازور با ۷۰ درصد فضای سبز احداث می‌شود

خشکیدگی و قطع دسته جمعی درختان نازی آباد/ شهرداری: از کنار ریشه خبر نداریم که چه می گذرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
شهرداري با گلكاري و چمن كاري تو زمينها كه به قصد اشتغالزايي و نون رسوندن به پيمانكاراش انجام ميده هم افغاني ها رو زياد كرده و هم دويدن رو برا تهرانيا به يه آرزوي دست نيافتني تبديل كرده
Germany
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
باید باغ های تمام شهر ها به پارک تبدیل بشه تا با ساختمان تبدیل نشه!
Iran (Islamic Republic of)
ساکنین آجودانیه
۱۳:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
جالبه تمام باغات و قنات رو تغییر کاربری میدن بعد 2500 متر فضای سبز درست میکنن اینهمه جار و جنجال راه میاندازن .منطقه 1 ناحیه 5 آجودانیه ک 7 غربی 7 هفت هزار متر که طرح تفضیلی پارک رو داشته رو دارن خشک میکننٍ, اب قناتش رو راهی جوب خیابان کردن که مردم ماشین بشورن و درختان تنومند میوه و چنارش داره خشک میشه که چیکار کنن برج بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
فقط تهران؟؟؟ این همه امکانات دارن بازم ناشکرن ، برین بندرعباس رو ببینید اصلا نون لواش نانوایی هاش قابل خوردن نیست هم کوچیکه هم نازکه هم دستگاهشون خرابه روش پر از سوخته داره و باید نصف نون رو بندازی دور، آدرس یکی از این نانوایی هارو میدم برین ببینید:
بندرعباس، بهشت بندر، نرسیده به تاکسی تلفنی توما
نوناش افتضاح هیچکسم نظارت بر نانوایی های بندرعباس نداره، آردشم فوق العاده چرکه انگار خاک توشه
Yjc پیگیری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بعد می‌گویید چرا اینقدر مهاجر به تهران می آیند، یکم امکانات رفاهی خصوصا شهرهای نفتی و پتروشیمی خوزستان را بیشتر کنید تا مردم انگیزه زندگی در این مناطق گرما 60 درجه پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز ما امکانات رفاهی نمیخواهیم فقط شهرداری محترم مطقه ۲ ناحیه ۵ زندگی ما را بیش از این نابود نکند در محل ما در شمال میدان ازادی روزانه دهها تن زباله دپو و بوی تعفن زندگی عادی ما را به ناراحتی و بیچارگی کشانده است از عزیزان مسئول استدعا داریم بداد ما برسند درست در ۱۵ متری خانه ما چادر ۱۰۰۰ متری زباله شهرداری کجای دنیا اینطور ظلم میشود که این شهرداری محترم با زیر پا گذاشتن تمام اصول شهروندی و قانون اساسی دارد زندگی ما را نابود میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تهران نيازمند خلوت شدنه. يك چهارم جمعيت كشور در يك هزارم وسعت كشور زندگي مي كنند!!!!!!. و اين چيزي نيست جز نتيجه مديريت افتضاح نامديران
آخرین اخبار