مسلمانان مبلغ فرهنگ حسینی شوند

امام جمعه ریحان شهر گفت: با توجه به اهمیت این دوران، هر مسلمان باید یک مبلغ باشد و با رفتار و کردار خود اشاعه دهنده فرهنگ حسینی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه ریحان شهر در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به روز مباهله گفت: این روز، روز حقانیت اسلام و پیامبر اسلام (ص) هست و حدیث کسا و آیه تطهیر متعلق به این روز بزرگ است.

او افزود: بهترین کار برای دفع بلا و خطرات، پرهیز از گناه و پوشیدن لباس تقوا است.

 حجت الاسلام غفوری بیان کرد: انسان‌ها در زندگی دو مسیر بیشتر ندارند که یکی از آن‌ها مسیر خداوند و صراط مستقیم بوده و دیگری مسیر غیر خدا و شیطان است.

او افزود: دشمن برای رسیدن به مقاصد خود سعی دارد با اشاعه فساد و بی بند و باری، ناامنی اخلاقی ایجاد کند تا مسلمانان از وظایف اصلی خود باز بمانند.

امام جمعه ریحانشهر با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد به نهضت ملی مردم ایران برای استقلال نفت از بیگانگان اشاره کرد و بیان داشت:  سال ۱۳۴۲ که امام خمینی( ره)  نهضت جدید اسلامی را با توجه به تجربه‌های ملی شدن نفت و مشروطه آغاز کرد، روابط ایران و انگلستان  به دلیل مخالفت با حقوق اساسی ملت ایران قطع شده بود، دوباره از سر گرفته شد و روابط ایران و آمریکا بیش از گذشته حسنه شد.

او افزود: هر چند نباید اشتباهات محمد مصدق و هوادارانش را در به نتیجه رسیدن کودتا نادیده گرفت؛ اما آنچه مهم است، توطئه بیگانگان بر مصالح ملت بود که دوباره بر نفت ایران سلطه یافتند و محیط خفقان و استبداد شدید، نزدیک یک دهه بر فضای کشور حاکم شد. استبدادی که تا سال ۵۷ همچنان ادامه یافت.

حجت الاسلام غفوری بیان داشت: انگلیس و آمریکا از آن سر دنیا به منطقه ما می‌آیند و برای مردم این منطقه دردسر درست می‌کنند و این همه جنایات و خیانت‌ها را انجام می‌دهند.

او افزود: در کجای تاریخ سراغ داریم که در این منطقه این همه جنایات و خیانت انجام شده باشد، آن هم مسلمان با نیت قربت الی الله سر مسلمان دیگر را ببرد و به جای اینکه با دشمن مشترک حاضر در منطقه که همان رژیم غاصب صهیونیستی است، جهاد کنند مسلمانان دیگر را شکنجه  کنند.

حجت الاسلام غفوری گفت: با این همه جنایات و ظلمی که به مردم بی گناه مسلمان در سراسر جهان می‌شود و  سازمان ملل و هیچ مجمع بین المللی‌ اعتراض و یا انتقادی انجام نمی دهد، معلوم است که آن‌ها شمشیر به نابودی اسلام بسته اند.

او با بیان اینکه رهبری دفاع از مسلمین و نجات آن‌ها را وظیفه اصلی و قطعی مسلمانان می داند، بیان کرد:  شاید دشمنان به خیال خود این مسائل را در منطقه ما به وجود آورده اند تا ما را از قضیه فلسطین غافل کنند؛ اما همانگونه که امام خامنه‌ای( مدظله العالی) فرمودند: باید سرنوشت همه‌ مسلمین در هر جای دنیا که هستند، مورد توجه ما باشد و از آن‌ها غفلت نکنیم.

او تصریح کرد: عزاداری‌های محرم امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و رعایت توصیه‌های بهداشتی در برپایی مراسم حسینی الزامی است.

او بیان داشت: با توجه به اهمیت این دوران، هر مسلمان باید یک مبلغ باشد و با رفتار و کردار خود اشاعه دهنده فرهنگ حسینی شود. 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار