حجاب و عفاف در اولویت کار مسئولان میبد نیست

مسئول بسیج خواهران حوزه‌ی حضرت خدیجه کبری (س) میبد گفت: مسئولان شهرستان با هر رویکرد سیاسی، خدوم و متدین هستند اما حجاب و عفاف در اولویت کارشان نیست.

حجاب و عفاف پروین امینیان مسئول بسیج خواهران حوزه‌ی حضرت خدیجه کبری (س) میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: منفعلانه عمل کردن یا بد عمل کردن مسئولان امر از یک طرف و هوچی گری مخالفان از طرف دیگر عملاً چراغ امر به معروف و نهی از منکر را خاموش کرده و عدم حمایت عملی مسئولان قضایی از آمرین به معروف، خود به این امر سرعت بخشیده است.

او با اشاره به این موضوع که در میبد تدبیر و طرحی برای ارائه باور‌های دینی در قالب پیوست‌های عملی و برنامه‌های میدانی نداریم، افزود: دلیل را هم می‌توان در تمرکز حوزه علمیه به مسائل آموزشی صرف و عدم ورود به بخش عملی مسائل دینی و همچنین عدم هم افزایی مراکز دینی دانست.

امینیان ادامه داد: در این بین پاسخگو نبودن مراکز آموزشی به شبهات حجاب و عفاف و توجیه نبودن خانواده‌ها مزید علت شده است.

مسئول بسیج خواهران حوزه‌ی حضرت خدیجه کبری (س) میبد بیان داشت: نبود چارچوب‌های فرهنگی مناسب برای برخی از غیر بومی‌ها، آن‌ها را در جایگاه مهاجم فرهنگی قرار داده و به جای اینکه آن‌ها متاثر از فرهنگ غنی میبد قرار گیرند عملاً فرهنگ شهر را متاثر از فرهنگ خود قرار داده اند و برخی از مسائل مانند شب‌کاری زنان در صنایع به این مسائل ضریب داده است.

امینیان با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان هم خدوم هستند هم متدین، اما حجاب و عفاف در اولویت کارشان نیست، گفت: با وجود اینکه بحث‌های فرهنگی و به ویژه حجاب و عفاف در سرفصل‌های وظایف ادارات و ارگان‌های دولتی تعریف شده، اما متاسفانه از اولویت افتاده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار