ماجرای آتش زدن مدرسه توسط دانش آموزان/ راه اندازی کانال مشاور در مدارس

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از تشکیل کانال صدای مشاور برای تعامل مشاوران و دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره ماجرای آتش زدن مدرسه‌ای در استان البرز به وسیله چند دانش آموز بیان کرد: این موضوع را در حد رسانه‌ها شنیدم و گزارش رسمی ندارم، اما آنطور که اظهار شده بود دانش‌آموزی تمکن مالی نداشته و برای ثبت نام به مدرسه‌ای مراجعه و مدرسه از نام نویسی امتناع کرده است بعد از این ماجرا دانش آموز به اتفاق تعدادی از دوستانش مدرسه را آتش زدند که اداره کل استان مسئولیت پیگیری این موضوع را تا اتمام پرونده بر عهده دارد.

او درباره برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام شیوع کرونا برای دانش آموزان با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش همزمان با شیوع کرونا برنامه ریزی‌هایی در بخش‌های مختلف داشت و ما هم به عنوان بخشی از این مجموعه که فعالیت‌های تربیتی بر عهده ماست تلاش کردیم تا بعضی از فعالیت‌ها در حوزه خودمان را تداوم ببخشیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: برنامه‌های متعددی از جمله راه اندازی صدای مشاور را در سطح مدارس کشور در نظر گرفتیم تا دانش آموزان خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

برگزاری ۱۰۶ ساعت دوره ضمن خدمت برای آموزش و پرورشی‌ها

شکوهی اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید در نظر داریم تا با راه اندازی کانال مشاور در مدارس امکانی فراهم کنیم که مشاوران با دانش آموزان خود به طور گروهی و فردی تعامل داشته باشند و در شرایط فعلی هر مشاور در مدرسه کانال یا گروه خاص خود را داراست.

او درباره استفاده از ظرفیت مدرسه تلویزیونی بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده فرصتی فراهم شد تا دوره‌های آموزشی همزمان با سال تحصیلی داشته باشیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: همچنین در نظر داریم تا ۱۰۶ ساعت دوره ضمن خدمت برای تمام همکاران خود در بخش‌های مختلف اعم از بخش اداری، آموزشی و خدماتی از یکشنبه ۲۵ مرداد طی ۸ دوره مجزا برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با این آموزشات شما نه تنها از همین الان دانش آموزان نابود میشن بلکه چند سال دیگه که حتی یک آموزش کوچک هم ندیدن بیکاری رو هم میبینن
آخه بنظر شما ما با x پول در بیاریم یا با اتحاد مزدرج
یه کارگاه داخل مدرسه نداریم
هر جلسه میباس بریم خودمون یه گل به سرمون بکنیم که نمره مون کم نشه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهيم
۰۸:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
گرفتن پول توسط مدرسه طبق اضهارات وزير آموزش و پرورش غيرقانونيه
يه فكري براي متخلفيني كه اين پول را ميگيرند بكنيد
و به جاي ايجاد كانال مشاروه چند مدير مدرسه و منطقه را مجازات كنيد تا مسئله حل بشه ظاهرا صورت مسئله هنوز مشخص نشده
Denmark
mehdi
۰۷:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خوب کاری کردن چرا یک نفر بخاطر فقر از حق درس خواندن محروم بشود شرم اور است دم شان گرررم
آخرین اخبار