افزایش ۶۶ درصدی تولیدات صنایع دستی عشایر خراسان شمالی

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در سال ۹۲ خانوار‌های عشایری خراسان شمالی هشت هزار و ۳۵۰ متر مربع صنایع دستی داری تولید کرده بودند که این تولیدات در سال ۹۸ رشد ۶۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  خانی رییس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی  گفت : صنایع دستی تولیدی عشایر خراسان شمالی انواع قالی کردی، سفره کردی، جاجیم، گلیم، توبره و کیف‌های دستی را شامل می‌شود که بخشی از آن برای مصرف خود خانوار‌ها کاربرد دارد و بخشی در بازار عرضه می‌شود.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت : تولیدات صنایع دستی غیرداری عشایر استان نیز شامل لباس‌های محلی، دستکش و کلاه در سال ۹۲، هزار و ۱۲۷ متر مربع بود که این رقم پارسال  به هزار و ۸۶۰ متر مربع رسید.


بیشتر بخوانید 


خانی گفت: عشایر خراسان شمالی تا سال ۹۲ هیچ گونه فعالیتی در زمینه تولید گیاهان دارویی نداشته و به نوعی اقتصادی تک محصولی داشتند، اما با اقدامات ترغیبی دولت دوازدهم اکنون در حوزه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران، مریم گلی، آویشن باغی و باریجه فعالیت دارند که می‌تواند کمک زیادی به افزایش درآمد خانوار‌ها باشد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.