تاخیر در افتتاح موزه فرش

کرونا افتتاح موزه فرش خراسان شمالی را به تاخیر انداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت : گشایش این موزه برای اواخر پارسال وبا حضور وزیر و جمعی از مسوولان کشوری برنامه ریزی شده بود که به دلیل همه گیری کرونا به ابتدای امسال موکول شد، ولی به علت تداوم وضعیت بحرانی باز هم این افتتاح عملی نشد.


علی مستوفیان با بیان اینکه قرار است نخستین موزه فرش استان در هفته دولت امسال افتتاح شود، گفت : در برنامه است تا این طرح در صورت امکان با حضور وزیر میراث فرهنگی و شماری از مسوولان حوزه فرش به بهره برداری برسد.


او زیربنای ساختمان موزه فرش استان را ۳۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: در این موزه فرش‌های قدیمی انتقال یافته از موزه تهران، برخی از فرش‌های نفیس و دستباف استان و نیز تولیدات گلیم و پشتی ترکمن خراسان شمالی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید



مستوفیان هدف از ایجاد موزه فرش را معرفی آثار هنرمندان استان، نمایش فرش، بیان تاریخچه و قدمت فرش، نگهداری و حفاظت از فرش‌های تاریخی عنوان کرد.


۲۰ هزار بافنده فرش در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند و منحصر به فردترین فرش جهان، قالی دوروی تمام ابریشمی ترکمن در خراسان شمالی و در روستای دویدوخ شهرستان راز و جرگلان بافته می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.