اختصاص هزینه های روزانه ی مساجد در ماه محرم به رزمایش کمک مومنانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت:هزینه های روزانه ی مساجد در ماه محرم به رزمایش کمک مومنانه اختصاص می یابد.

فاتحی نژاد رییس اداره اوقاف و امور خیریه زنجانمحمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مردمی ایفای نقش کرده و علاوه بر حل وفصل مشگلات مردم کمک‌های بسیار خوبی نیز در این راستا انجام داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه این اداره از بهمن سال کذشته تا کنون در ارتباط با کمک‌های مومنانه در مناطق شهری و روستایی در این زمینه فعال بوده و با هماهنگی هیات امنای اماکن مقدسه اسلامی در تهیه و تامین مواد غذایی در قالب برنج، روغن، مرغ، گوشت، حبوبات، مارکارنی، تن ماهی، مواد ضد عفونی کننده، ماسک و توزیع آن ما بین مستمندان نقش ارزنده‌ی داشتند.

فاتحی نژاد در اظهارت خود گفت: کمک‌های مومنانه مطابق سنوات گذشته تا قطع و پایان ویروس کرونا در مساجد ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در سال‌های گذشته هزینه روزانه مساجد در ماه محرم صرف هزینه‌های تغریه داری می‌شد که امروز به دلایل شرایط موجود این هزینه‌ها در محرم امسال صرفا صرف هزینه‌های کمک به افراد بی بضاعت و کسانی که در بحران کرونا آسیب دیده اند خواهد شد.
 
او گفت:در این شرایط سخت سفره حضرت سید الشهدا علیه السلام  توسط هیات امنای مساجد با تعامل و همکاری همه جانبه ائمه جماعت، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های عزاداری به سمت کمک و دستگیری از مستمندان ساماندهی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات امنای مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه‌ها و تکایا مناطق شهری و روستایی خواستار توجه جدی آنان با اختصاص منابع مالی روزانه مسجد اعم از تعزیه داری و سایر هزینه‌های روزانه خود صرفا در ماه محرم جایگزن کمک‌های مومنانه شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.