نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام:

آزادگان، در اوج شکنجه‌ها هرگز از آرمان‌های امام راحل عدول نکردند

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:آزادگان، در اوج شکنجه‌ها هرگز از آرمان‌های امام راحل عدول نکردند و هنر این مردان در اوج ظلم و شکنجه‌ها تسلیم نشدن در برابر دشمن بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حجت الاسلام کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ۲۴ ذی الحجه روز مبارکی است و بنام روز مباهله نامگذاری شده است گفت: ما به عنوان شیعه باید با معارف و مفاخر دینی خود آشنایی داشته باشیم، و با آگاهی از آن‌ها تبعیت کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه از نکات مهم سوره مباهله این است که صحبت‌های کسانی که دین مسیحیت را یک دین حق میخوانند رد میکند، افزود: شریعتی که خداوند از ما میخواهد، در زمان حضرت موسی یهودیت بوده بعد دین مسیحیت و بعد از آن هم دین حضرت محمد (ص) است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ۸ ساله دوران دفاع مقدس باعث شد بعضی از عزیزان اسرا و آزادگان ۱۰ سال متحمل زجر و شکنجه‌های اسارت شوند بیان کرد: این مردان بزرگ با غیرت و صلابت خود ایستادگی کردند و استقامت بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی موجب شد برخی از این عزیزان مظلومانه در غربت به شهادت برسند.

او ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که میفرماید ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافرازمان در طول سال‌ها اسارت کشور را سربلند کرد، عنوان کرد: بازگشت پیروزمندانه آن‌ها به میهن را حادثه‌ای میدانیم که دست قدرت الهی آن را رقم زد و نیز مظلومیت کشورمان که در زمان جنگ از ۱۸ کشور اسیر داشتیم یعنی جنگی جهانی علیه جمهوری اسلامی به تنهایی، اما مدیریت خوب ولایت فقیه و پشتیبانی مردم باعث شد علی رغم تمام مشکلات یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد.

امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ماه اظهار کرد: محمد مصدق فردی ملی گرا بود که باعث ملی شدن صنعت نفت شد و نمی‌خواست نفت ایران در دست اجانب باشد، ولی آمریکا و انگلیس تحمل این فرد را نداشتند و نقشه کشیدند با همکاری شاه دولت او را ساقط کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز تکریم از بازنشسته‌ها یادآور شد: امروز روز تکریم باز نشسته هاست و توصیه میکنم به نسل جوان که هر چه میتوانید به این بزرگان احترام و تکریم کنید چراکه اینان شایسته احترام هستند.

امام جمعه ایلام در پایان از تمامی مردم در همه نقاط استان خواست درکار‌های خیر وکمک به افراد نیازمند در این شرایط کرونایی مشارکت لازم داشته باشند و با رعایت اصول بهداشتی مراسم عزاداری محرم را با شکوه برگزار کنند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: امام جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.