تحقق ۴۷ درصدی تعهد اشتغالزایی امسال شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از تحقق ۴۷ درصدی تعهد اشتغالزایی امسال شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری شهرستان کرمانشاه در برنامه قرار دارد، گفت : در تلاشیم تا پایان سال حتی فراتر از این برنامه شاهد کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در شهرستان کرمانشاه باشیم.

او با بیان اینکه امسال باید در حوزه شهرستان کرمانشاه ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، گفت : تاکنون ۸۳۵۵ فرصت شغلی معادل ۴۷ درصد تعهدات امسال شهرستان در حوزه اشتغالزایی محقق شده است.

فرماندار کرمانشاه از اداراتی که نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده تا این مقطع از سال در سامانه رصد اقدام نکرده‌اند، خواست تا هر چه سریعتر این کار را انجام دهند.

او با اشاره به تصمیمات خوب جلسه شورای اشتغال گذشته مبنی بر برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: از بخشداری‌ها می‌خواهیم تا برای پای کار آوردن جوامع بومی برای توسعه کشت گیاهان دارویی اقدام کنند که در راستا از بخشداری‌های موفق این حوزه تقدیر خواهد شد.

رنجبر اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال از قِبَل قالیبافی در شهرستان با همکاری نهاد‌های حمایتی داشت و گفت: قرار است با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهاد‌های حمایتی مواد اولیه لازم در اختیار بافندگان فرش قرار گرفته و پس از آن نیز فرش بافته شده به صورت تضمینی از قالیبافان خریداری شود. در این طرح به افرادی که قالیبافی بلد نباشند نیز آموزش‌های لازم به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

او اشاره‌ای هم به طرح‌های راکد و نیمه راکد در حوزه شهرستان کرمانشاه داشت و از بخشداری‌ها خواست تا طرح های راکد و نیمه‌راکد شهرستان‌ها را شناسایی کرده و برای فعال کردن آن‌ها برنامه ریزی کنند.

رنجبر با بیان اینکه در بخش تسهیلات مرتبط با آسیب دیدگان از کرونا تاکنون ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۴۲۱ واحد در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ... در شهرستان کرمانشاه پرداخت کرده‌ایم، گفت: روند پرداخت این نوع تسهیلات در شهرستان کرمانشاه ادامه دارد. این تسهیلات با نرخ بازپرداخت ۱۲ درصدی و مدت بازپرداخت دو ساله به آسیب دیدگان از کرونا پرداخت می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار