عضو شورای شهر هندیجان:

حق آلایندگی حوزه نفت و گاز به هندیجان رسید

شعبانی گفت: با پیگیری مسئولان هندیجان و همکاری شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز، حق آلایندگی به این شهرستان پرداخت می‌شود.

محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان و نماینده شورای شهرستان در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، صنایع آلاینده موظف هستند عوارض ناشی از آلایندگی صنایع خود را به شهرستان‌های متاثر پرداخت کنند.

او افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی هندیجان، با تلاش و پیگیری همه مسئولان در شهرداری و شورای شهر این شهرستان از حق آلایندگی شرکت نفت و گاز آغاجری و شرکت نفت فلات قاره بهرکانسر بهره‌مند شد.

شعبانی با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره بهرکانسر از بهمن ماه سال ۹۵ تاکنون مبلغی بابت عوارض حق آلایندگی به هندیجان را پرداخت نکرده است، اظهار داشت: با مکاتبات و رایزنی ها، هرچه سریع‌تر باید مبالغ معوق به حساب این شهرستان واریز و براساس بند (الف) ماده ۳۸ تقسیم بندی شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های امیدیه و آغاجری نیز جزو مناطق متاثر از صنایع آلاینده نفت و گاز گچساران هستند، امیدوارم با همکاری همه مسئولان حق آلایندگی هرچه سریعتر برای شهرستان‌های مذکور وصول شود، چراکه این منبع درآمدی که جزو منابع درآمدی پایدار است کمک شایانی به توسعه شهرستان هندیجان خواهد کرد.

عضو شورای شهر هندیجان و نماینده شورای شهرستان در استان خوزستان برنامه بعدی شورای شهر و شهرداری را دریافت حق آلایندگی از سایر صنایع آلاینده اطراف شهرستان هندیجان عنوان کرد و ادامه داد: صنایع علاوه بر پرداخت نکردن حق آلایندگی و اجرا نکردن تعهدات، خدمات مناسبی در حوزه اشتغالزایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه نمی‌هند، اما امیدواریم در زمینه اشتغال شاهد بکارگیری نیرو‌های بومی در صنایع نفت و گاز اطراف هندیجان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.