مسجد و محل استراحت در چهار ورودی شهر اردبیل احداث شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به سبقه تاریخی و اسلامی اردبیل انتظار می‌رود در چهار ورودی شهر اردبیل مسجد و محل استراحت احداث شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به سبقه تاریخی و اسلامی اردبیل انتظار می‌رود در چهار ورودی شهر اردبیل مسجد و محل استراحت احداث شود به نحوی که نماد کشور و شهر اسلامی و تاریخی باشد.

او احداث مجتمع‌های خدماتی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را در سطح استان اقدامی ارزنده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برشمرد و بیان کرد: ساخت این مجتمع‌ها باید به نحوی باشد که گردشگران خارجی و به ویژه اتباع آذری بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به مرمت بازار تاریخی اردبیل گفت: مرمت و توسعه بازار تاریخی اردبیل موضوعی مهم و اساسی است تا همانطور که این بنای فاخر تاریخی از گذشته به ما ارث رسیده ما نیز با توسعه و مرمت این بنای تاریخی، آن را به عنوان بنایی ماندگار برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

آیت الله عاملی مفاخر اردبیل را گنجینه‌ای عظیم برای منطقه دانست و تصریح کرد: از جمله آثار فاخر در استان اذان موذن‌زاده اردبیلی است که ثبت ملی شده و باید ندای این اذان در شهر طنین‌افکن شود.

احیای ابعاد فرهنگی و معنوی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: هر موردی که از سوی امام جمعه مطرح شود برای ما قابل قبول بوده و آماده اجرایی و عملیاتی کردن آن هستیم.

نادر فلاحی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای احیای ابعاد فرهنگی و معنوی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: از جمله این برنامه‌ها برگزاری جشن مباهله در صحن قزلبالشان بود که روز ۲۳ مردادماه برگزار شد.

او افزود: در تداوم این اقدام، مراسم ماه محرم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در صحن قزلباشان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اهداف این برنامه‌ها را احیای سنت‌های سده‌های گذشته عنوان کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلفی اجرایی شده که تداوم و توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار