امکان حضور مجازی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی فراهم شد

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی با تقدیر از ۳۵ برگزیده حقیقی و حقوقی داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، ۲۷ مرداد با تقدیر از ۳۵ برگزیده حقیقی و حقوقی داخلی و بین‌المللی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار می‌شود.

یازدهمین دوره جشنواره فارابی، با توجه به این که این مراسم طبق پروتکل‌های پیشگیری از کرونا با حضور حداقل برگزیدگان و مدعوان برگزار می‌شود،امکان حضور مجازی عموم علاقمندان در مراسم از طریق مراجعه به بخش مربوطه در تارنمای رسمی جشنواره و تارنمای رسمی وزارت علوم و صفحه پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی در اینستاگرام فراهم شده است.

در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر علوم و جمعی از برگزیدگان جشنواره به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

صاحبان ۱۹ اثر برگزیده داخلی (۲۰ نفر) و هفت شخصیت برگزیده خارجی در حوزه ایران شناسی و اسلام شناسی از کشور‌های اندونزی، لبنان، انگلستان، ژاپن، کانادا، گرجستان و آمریکا و همچنین هشت شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی شامل دو تن از شخصیت‌های فقید پیشروی علوم انسانی و اسلامی و دو نفر از پیشکسوتان علوم انسانی، یک نفر مترجم برتر، نظریه پرداز برجسته و انجمن علمی و نشریه علمی برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند.

در بین ۱۹ اثر برگزیده داخلی، ۱۵ اثر رساله دکتری و چهار اثر کتاب است و از لحاظ رده سنی، ۱۱ اثر در بخش بزرگسال و هشت اثر در بخش جوان برگزیده شده اند.


بیشتر بخوانید


حسین میرزائی، رییس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به ارائه شش هزار و ۳۶ اثر به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره فارابی گفت: حدود ۹۴.۵ درصد این آثار (پنج هزار و ۷۰۴ اثر) در بخش داخلی و ۵.۵ درصد (۳۳۲ اثر) در بخش بین‌المللی شرکت داشته اند. از نظر نوع اثر، دو هزار و ۸۸۵ اثر (۴۷.۸ درصد) در قالب کتاب، ۵۳۳ اثر (۸.۸۳ درصد) در قالب گزارش پایانی پژوهش، هزار و ۱۹۶ اثر (۱۹.۸۱ درصد) در قالب رساله دکتری و هزار و ۴۲۲ اثر (۲۳.۵۶ درصد) در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد بوده اند.

به گفته او از نظر نوع دریافت آثار هم چهار هزار و ۲۳۱ اثر (حدود ۷۰ درصد) به صورت حقیقی و یک هزار و ۸۰۵ اثر (۳۰ درصد) آثار به صورت حقوقی یعنی از طرف دانشگاه، ناشر، مرکز پژوهشی، انجمن علمی و ... در جشنواره شرکت کرده اند.

او بیان کرد: از نظر رده سنی سه هزار و ۹۸۱ نفر (۶۶ درصد) از صاحبان آثار در رده سنی بزرگسال و دو هزار و ۵۵ نفر (۳۴ درصد) در رده سنی جوان (زیر ۳۵ سال) قرار دارند. همچنین حدود چهار هزار و ۲۴۷ نفر (۶۶ درصد) از صاحبان آثار، مرد و یک هزار و ۷۸۹ نفر (۲۹.۶۴ درصد) زن بوده اند.

به گفته میرزائی در بین گروه‌های پانزده گانه جشنواره بیشترین آثار با تعداد ۶۷۹ اثر (۱۱.۲۵ درصد) متعلق به گروه «علوم تربیتی، روان شناسی و علوم ورزشی» بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار