جوزپ بورل: از اقدام یک‌جانبه نسبت به طرح الحاق اجتناب شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعهد رژیم صهیونیستی به تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را گامی مثبت ارزیابی کرد و خواستار جلوگیری از اقدام یک‌جانبه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری درباره تعلیق برنامه «الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی» و نگرش اروپا به این مسئله اظهار نظر کرد.  

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تعهد اسرائیل به تعلیق طرح الحاق کرانه باختری گامی رو به جلو است اما باید از هرگونه اقدام یک‌جانبه اجتناب شود.» 

بورل در پیامی دیگر از نگرش اتحادیه اروپا به این مسئله نوشته و گفت: «اتحادیه اروپا به راه‌حل دو دولت براساس موازین توافقی و براساس قوانین بین‌الملل متعهد است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هچنین از عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر و امارات متحده عربی استقبال کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا و در جهت عادی‌سازی روابط، استقبال کرد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار