مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس:

جوایز روستا‌های دوستدار کتاب فارس اهداء شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از اهدای جوایز روستا‌های دوستدار کتاب این استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله منوچهری گفت: در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور که هر سال برگزار می‌شود، اعطای صد میلیون ریال بن خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روستا‌های برگزیده در دستور کار قرار داشته است.

او ادامه داد: در ششمین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد؛ روستای "علویه" بخش کردیان شهرستان جهرم، جزو ۱۰ روستای برتر و شهرک غدیر شهرستان داراب و روستای اکبرآباد شهرستان پاسارگاد جزو ۲۰ روستای برگزیده قرار گرفتند.

منوچهری افزود: به هر یک از این روستا‌ها بن ۱۰۰ میلیون ریالی خرید کتاب تعلق گرفته که با استفاده از آن، ۴۶۷ نسخه کتاب برای هر روستا خریداری و با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی و به مقصد کتابخانه‌های عمومی روستا‌های هدف ارسال شده است.

او همچنین به اهداف برگزاری جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب اشاره و اضافه کرد: حمایت از اقدام‌های انجام‌شده و پشتیبانی از پیشنهاد‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستا‌ها و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی جزو اهداف این جشنواره مطرح شده است.

منوچهری اضافه کرد: تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم با هدف گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستا‌ها و معطوف کردن توجه مردم و نهاد‌های روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌ترشدن فضای روستا‌ها و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با مطالعه از دیگر اهداف جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب است.

او همچنین با اشاره به عملکرد مطلوب فارس در جشنواره کتاب و کتابخوانی روستا‌ها و عشایر گفت: از دوره دوم این جشنواره همواره شاهد قرار گرفتن روستا‌های فارس در فهرست روستا‌های برتر بوده‌ایم؛ به طوریکه در دومین دوره این جشنواره که سال ۱۳۹۴ برگزار شد، روستای لایزنگان شهرستان داراب، سال ۱۳۹۵ روستا‌های فهلیان ممسنی و خواجه جمالی نی ریز و در چهارمین دوره که سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ۲ روستای امامزاده بزم بوانات و فیشور شهرستان اوز جزو برترین‌ها و برگزیده‌ها بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: سال ۱۳۹۷ نیز روستا‌های جایدشت فیروزآباد و کریشکی لارستان عنوان برگزیده را کسب کردند و در دوره ششم نیز سه روستای فارس در این فهرست قرار گرفته است.

منوچهری با تاکید بر اینکه کسب عناوین روستای دوستدار کتاب به دلیل فعالیت کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها است، بیان کرد: در مناطق روستایی کتابخانه‌های عمومی تنها پایگاه فرهنگی و اجتماعی روستا به شمار می‌رود و اقبال مردم به کتابخانه‌ها بیشتر شده است. ۵۰ کتابخانه عمومی فارس، جزو کتابخانه‌های روستایی دسته‌بندی شده و همگی پتانسیل کسب عنوان روستای دوستدار کتاب را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار