برگزاری طرح کتابخوانی مجازی کتابستانه در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: طرح کتابستانه ویژه برنامه آموزشی و کتابخوانی مجازی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس با استفاده از توانمندی‌های کتابداران از ۲۵ مردادماه امسال برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌ الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، بیان کرد: پیش از این نیز کارگاه آموزش داستان‌نویسی مجازی با تدریس نویسنده نامی کودک و نوجوان احمد اکبرپور در ۱۰ جلسه برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.  

او، بیان کرد: طرح کتابخوانی مجازی کتابستانه، با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱  از صفحه رسمی اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به آدرس farslibrary@ پخش می‌شود که شامل قصه‌گویی،معرفی کتاب‌، آموزش‌های مهارتی و خوانش ادبیات کلاسیک است.

منوچهری تصریح کرد: ویژه‌ برنامه مخصوص ماه محرم  نیز از جمله برنامه‌های طرح کتابخوانی مجازی کتابستانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: در این برنامه به نیاز تمام مخاطبان توجه شده و کتابداران ویدیوهای ترویجی و آموزشی با موضوع مختلف و مناسب سنین کودک، نوجوان و بزرگسال تهیه کرده‌اند.

او، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بحران کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی انجام می شود، افزود: به دلیل اهمیت حفظ جان کتابداران و کاربران کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های ترویجی این سازمان به ‌صورت غیرحضوری  برای اعضا برگزار شد.

منوچهری با بیان اینکه تابستان و خانه‌نشینی به دلیل شیوع بیماری فرصت مناسبی را در اختیار عموم مردم قرار داده است، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های ترویجی و فرهنگی خود در ایام تابستان و خانه‌نشینی اجباری مهمان اوقات فراغت مردم شده‌اند و اعضا نیز از این برنامه‌ها استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار