ثبت نام ۳۰۰ هیات کرمانی در سامانه بیرق

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: تاکید شده نذورات ایام محرم و صفر در قالب کمک‌های مومنانه انجام شود و تبلیغات شهری مراسم‌های مذهبی برای هیات‌ها ممنوع است.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اعلام اینکه به علت شیوع ویروس کرونا امسال برنامه عزاداری محرم با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود گفت: ۳۰۰ هیات مذهبی در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند.

او افزود: هیات‌ها باید مراسم های عزاداری را در فضای باز برگزار کنند و در فضای بسته امکان سخنرانی و روضه خوانی در مدت زمان کوتاه داده می‌شود، اما سینه زنی و استفاده از طبل و سنج در این گونه مکان‌ها ممنوع است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز برگزاری مراسم  باید در سامانه بیرق ثبت نام کرد، گفت: در شرایط کنونی باید جلسات روضه خوانی و مذهبی به صورت خانوادگی برگزار شود و ما هم برای مراسم‌ها روحانی و مداح بدون هزینه  اعزام می‌کنیم.

او اظهار کرد: تبلیغات شهری مراسم‌های مذهبی توسط هیات‌ها ممنوع است و همه جریان های مذهبی دغدغه سلامت مردم را دارند.

حجت الاسلام حقانی با اعلام اینکه به مداحان اعلام کرده‌ایم در صورت ممکن نبودن رعایت شیوه نامه، مراسم را لغو کنند، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند کوچک‌ترین ضربه‌ای به آبروی سیدالشهدا (ع) وارد کند و در این زمینه باید مراقب بوده و اشتباه یک هیات را پای همه هیات‌ها نگذاریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به ممنوعیت پخش نذورات در هیات‌ها، گفت: تاکید بر این است که نذورات در قالب کمک‌های مومنانه انجام شود و نذوراتی که به صورت غذای طبخ شده است، باید درب منازل توزیع شود.

او افزود: پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و فقط می‌توانند صوت پخش کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار