معترضان در بلاروس بار دیگر تجمع می‌کنند

مخالفان و موافقان دولت بار دیگر در بلاروس با همدیگر رو به رو می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، معترضان به عملکرد «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس قرار است یکبار دیگر امروز در مینسک، پایتخت این کشور به خاطر اختلافات بر سر انتخابات هفته گذشته تجمع کنند.

این تجمعات که قرار است با نام «راهپیمایی برای آزادی» برگزار شود، امروز بعد از ظهر به وقت محلی و در حالی انجام خواهد شد که خشم معترضان از انچه «تقلب در انتخابات» خوانده شده و نیز و خشونت‌های پلیس همچنان رو به افزایش است.

در همین حال، طبق اعلام بی بی سی، چندین ردیف اتوبوس اقدام به آوردن حامیان «لوکاشنکو» به این تجمعات در شهر مینسک کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی کارکنان بخش‌های دولتی مجبور شده اند تا در این تجمعات شرکت کنند.

این تجمعات پس از آن انجام می‌شود که لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد روسیه موافقت کرده تا در صورت وجود تهدیدات نظامی خارجی، کمک‌های امنیتی ارائه دهد.

الکساندر لوکاشنکو همچنین در خصوص تمرین‌های نظامی که در همسایگی این کشور یعنی لهستان و لیتوانی در حال انجام است، ابراز نگرانی کرد.

آتش این اعتراضات پس از آن شعله ور شد که لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هفته گذشته از پیروزی خود در انتخابات خبر داد و نتایج این انتخابات در میان ادعا‌های گسترده در خصوص تقلب سبب شعله ور کردن خشم معترضان کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات گفته لوکاشنکو ۸۰.۱ درصد از آرا را از آن خود کرده و رقیب اصلی او «اسوتلانا تیخانوفکسایا» تنها ۱۰.۱۲ درصد از آرا را به دست آورده است. این در حالی است که «اسوتلانا تیخانوفکسایا» اصرار دارد در صورت شمارش صحیح آرا، او ۶۰ تا ۷۰ درصد از آرا را به دست آورده است.

گفتنی است الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از سال ۱۹۹۴ قدرت را در این کشور در دست دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار