مولوی مفلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معامله ننگین امارات با رژیم صهیونیستی ادامه طرح «معامله قرن» است/ نمی توانیم مساله قدس را از گفتمان دینی و سیاسی خود برداریم

امارات و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (۲۳ اسد/ مرداد) از توافق ننگین در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیشتر نیز نشانه هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

این توافق واکنش های منفی بسیاری را در سطح جهان برانگیخته است و مسلمانان در نقاط مختلف دنیا انزجار خود از این توافق ننگین را نشان داده اند.

در همین راستا، مولوی «محمد مختار مفلح»، رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به بیان ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است که متن کامل آن را در زیر مشاهده می کنید:

معامله ننگین امارات با رژیم صهیونیستی ادامه طرح «معامله قرن» است/ نمی توانیم مساله قدس را از گفتمان دینی و سیاسی خود برداریم

معامله ننگین امارات با رژیم صهیونیستی ادامه طرح «معامله قرن» است

معامله ننگینی که کشور امارات با رژیم صهیونیستی انجام داده است در حقیقت ادامه طرح «معامله قرن» است و فجیع ترین تراژی در تاریخ خاورمیانه را به نمایش می گذارد.

جهان اسلام به صورت عموم و افغانستان نیز که جزو جهان اسلام است این معامله ننگین را محکوم می کند. اگر این معامله را محکوم نکنیم معنایش این است که ما از یک اصل دینی و اسلامی خود دست برداشته ایم.

وقتی قدس جزو شعائرالله است، چگونه می شود که مسلمان باشیم ولی در دفاع از قدس صدایی بلند نکنیم؟ طبیعتا این موضوع تاثیر خود را بر روند گفتگوهای صلح در افغانستان نیز می گذارد.

آنچه برای ما حائز اهمیت است این است که ما به عنوان ملت مسلمان افغانستان همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین در صحنه بوده ایم و خواهیم بود.

آنچه که در فلسطین می گذرد در افغانستان نیز می گذرد؛ متاسفانه جنگی که رژیم صهیونیستی در خاورمیانه به راه انداخته، حامیان این رژیم آن جنگ را در افغانستان شعله ور ساخته است و ما به صراحت می توانیم بگوییم که فعلا کشور ما در اشغال بیش از ۴۰ کشور به سر می برد.

خیلی از کشورهای اسلامی به خصوص امارات فقط اسم اسلام دارند. اینها به دستور کاخ سفید کار می کنند و به هیچ وجهی نمی توانند از جهان اسلام نمایندگی نمایند. اینها می خواهند یک ملت سرافکنده باشند، ملتی که آمریکا هم نانشان و هم نامشان را بگیرد و همیشه به آمریکا باج بدهند.

شرق میانه به عنوان مظهر ادیان بزرگ الهی و خاستگاه پیامبران الهی همیشه مورد هجوم قدرت های بزرگ استکباری بوده است و می خواهند تمدن اسلامی را از ما بگیرند؛ در اینجا عربستان سعودی و امارات همگام با رژیم صهیونیستی مساله را دنبال می کنند.

مساله قدس صرفا یک موضوع سیاسی و یک گفتمان ژئوپلیتیک نیست؛ مساله قدس از جزیره جاوا تا مراکش را در بر می گیرد. اگر ما مسجدالاقصی و مساله قدس را از گفتمان دینی و سیاسی خود برداریم در حقیقت از یک اصل قرآنی عدول کرده ایم. بنابراین پیامبر ما به ما دستور می دهد که ما در برابر تجاوز به حریم اسلامی و مقدسات دینی باید به تکلیف دینی خود عمل کنیم.

کسی نباید فکر کند که مساله قدس متعلق به مردم فلسطین و عرب ها است. امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس این موضوع را مطرح کرد تا روحیه جهاد در فلسطین زنده بماند و مقاومت در فلسطین همیشه پایدار باشد.

ما به عنوان یک ملتی که همیشه در سنگرهای جهاد و مبارزه قرار داشتیم، باید بیشتر از همه در قبال قضایای جهان اسلام به خصوص قدس شریف احساس مسئولیت کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار