ابرهای استراتوس چیست؟ + تصاویر

استراتوس نام ابری عجیب در آسمان که در مناطق کوهستانی به خوبی قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابر‌ها توده‌ای متراکم از بخارآب هستند که در طبقات پایینی و میانی اتمسفر دیده می‌شوند.

محققان معتقد هستند که در زمان نامگذاری ابر‌ها از کلمات یونانی با ریشه لاتین استفاده می‌شود و در نامگذاری آن‌ها شکل، نوع و خصوصیات ابر‌ها حتما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ابر‌ها به انواع گوناگونی از قبیل کومولوس (کومه ای)، کومولونیمبوس (کومه‌ای بارا)، آلتوکومولوس (فرازکومه‌ای)، استراتوس (پوشنی)، نیمبواستراتوس (بارا پوشنی)، سیروس (پَرسا)، سیرواستراتوس (پرساپوشنی)، سیروکومولوس (پرساکومه‌ای)، استراتوکومولوس (پوشنی‌کومه‌ای) و پیروکومولوس (آتش‌کومه‌ای) تقسیم بندی می‌شوند.

استراتوس یا پوشنی یکی از نمونه‌های ابری است که شبیه مه بوده و بخار آب در آن به صورت یکسان دیده می‌شود و همچنین بسیار نزدیک زمین است. پوشنی بودن در این ابر‌ها به این دلیل است که به صورت لایه‌ای یا همانند پتو دیده می‌شوند. ابر‌های استراتوس در پی رعد و برق تشکیل می‌شوند و نمایی زیبا در آسمان دارند.

ابرهای استراتوس چیست + تصاویر

در واقع حرکت بسیار آرام هوا به سمت بالا باعث ایجاد این امر خواهد شد و محققان مدعی هستند که حرکت آرام باد از دریا یا مناطق سردسیر این ابر‌ها را هم ایجاد خواهد کرد. چنین ابر‌هایی کم تراکم و رقیق بوده و به صورت نم نم می‌بارند و از دید مخاطبان بسیار عجیب و غریب هستند.

ابرهای استراتوس چیست؟ + تصاویر

ابرهای استراتوس چیست؟ + تصاویر

 

ابرهای استراتوس چیست؟ + تصاویر

ابرهای استراتوس چیست + تصاویر


بیشتر بخوانید


اگر به دیدن این ابر‌ها علاقه دارید، با رفتن به مناطق کوهستانی آنچه را که به عنوان مه مشاهده می‌کنید همان ابر استراتوس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.