آسمان در تسخیر دست سازه‌های انسان؛

معرفی ۴ پهپاد جاسوسی/ «جانور قندهار» کالارسان است؟

نقش پهپادهای نظامی امروز بسیار گسترده شده است تا جایی که آنها می‌توانند نیروی نظامی کشورها را از پای دربیاورند.

 به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، (با رویت شئ مشکوک در آسمان نیروی نظامی آن را از پای درآورد و به آن شلیک کرد) این جمله‌ را گاهی اوقات در برخی اخبار می‌شنویم و برایمان جالب است که بدانیم آنچه که از پای درآمده و مورد شلیک قرار گرفته چه چیزی است.

امروزه نقش پهپادها در جهان افزایش پیدا کرده است به طوری که دیگر لشکرهای نظامی جهان به فکر استفاده از اف ۵ و اف ۱۲ نیستند و برای جاسوسی از پهپادها استفاده می‌کند؛ پهپادهایی که هرکدام قابلیت‌های عجیب و شگفت انگیز دارند، می‌توانند همانند یک نیروی نظامی خبره عمل کنند و اطلاعات جاسوسی را در اختیار نیروی نظامی کشور خود قرار دهند؛ در اینجا به معرفی برخی از بهترین پهپادهای جاسوسی/جنگی جهان می‌پردازیم.

پهپاد مخابراتی با قدرت دریافت کوچکترین اطلاعات

پهپاد هدایت پذیر از دور معادل پهپاد انگلیسی است که توانسته با نظارت بر جنگل‌ها و حیات وحش فعالیت‌های مختلفی را انجام دهد؛ این پهپاد دارای طراحی بسیار دقیق و شگفت انگیزی است و می‌تواند اطلاعاتی بسیار قوی را از داخل نیروهای دشمن دریافت کند و در اختیار فرمانده نظامی خود قرار دهد.

سیستم هوشمندی که روی این پهپاد قرار گرفته به قدری دقیق است که می‌تواند بهترین اطلاعات را از سیستم مخابراتی نیروی دشمن دریافت کرده و در اختیار نیروی خودی قرار دهد.

از جانور قندهار تا شاهین جهانی؛  پهبادهایی که نیروهای نظامی را از پای در‌می‌آورند

پهپاد جاسوسی با قابلیت حمل ۲ تن مهمات

پهپاد دیگری که شاید در نگاه اول به شکل یک بمب افکن است، نیروهای دشمن را دچار سردرگمی می‌کند که آیا این پهپاد جاسوسی و یا از نوع پهپادهای کالارسان است؛ این پهپاد بدون سرنشین از روی ناو برمی‌خیزد و قابلیت حمل دو تن مهمات نظامی را دارد؛ همچنین به انواع موشک‌های هوشمند و بمب‌های مختلف مجهز است.

این پهپاد تک موتوره می‌تواند آن‌قدر پرواز کند که حتی از روی ابرها هم گذر کرده و بدون آنکه نشانی از خود روی رادارها برجای بگذارد به نیروی خودی برسد و مهمات را به آنها برساند؛ قابلیت شناسایی تصویری کمک گرفتن از جی پی اس و رادارهای مختلف از جمله ویژگی‌هایی است که روی این پهپاد نصب شده است.

از جانور قندهار تا شاهین جهانی؛  پهبادهایی که نیروهای نظامی را از پای در‌می‌آورند

جانور قندهار در مشت جوانان ایرانی

یکی از مرموزترین پهپادهای جهان که اصلی‌ترین ابزار جاسوسی آمریکا در منطقه خاورمیانه و جنوب آسیا به شمار می‌رود به جانور قندهار معروف است؛ این پهپاد بدون دم و بدون سلاح از ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند و به نظارت دقیق اهداف خود می‌پردازد و اطلاعات را به مرکز ماهواره‌ای صحرای نوادای آمریکا ارسال می‌کند.

این پهپاد دارای ویژگی‌های مختلفی است و با سیستمی پیچیده انواع اطلاعات را دریافت می‌کند، به حریم هوایی کشورمان نفوذ کرده بود اما جوانان ایرانی موفق به دستیابی به آن شدند.

از جانور قندهار تا شاهین جهانی؛  پهبادهایی که نیروهای نظامی را از پای در‌می‌آورند

پهپادی دارای حسگرهای حرارتی

یکی دیگر از پهپادهایی که در ماموریت‌های جاسوسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، شاهین جهانی است این پهپاد که بهترین نوع پهپاد جاسوسی در جهان شناخته می‌شود می‌تواند با پرواز در آسمان اطلاعات را جمع آوری کند و به راحتی هرچه تمام تر در نیروهای نظامی دشمن نفوذ کند و به دلیل آنکه صدای موتور آن بسیار کم است نیروهای دشمن نمی‌توانند آن را شناسایی کنند، همچنین به دلیل وجود حسگرهای حرارتی روی بدنه این پهپاد اطلاعات بسیار زیادی را می‌توان از رادارهای اطلاعاتی دشمن دریافت  و به مرکز فرماندهی ارسال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۲۰:۰۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
آقا خوبه که فارسی مینویسید، ولی خدایی اسم اینها رو به همون زبان اصلی هم تو پرانتز بگذارید اگه کسی خواست تحقیق بیشتر انجام بده بدونه چی رو جستجو کنه!
آخرین اخبار