ادامه تعطیلی اصناف و مراکز خدمات رسان اصفهان تا ۲۹ مرداد

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت:در مناطق قرمز استان اصفهان تعطیلی برخی اصناف و مراکز خدمت رسان که از ۱۵ مرداد ماه شروع شد تا چهارشنبه ۲۹ مرداد ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی میرجهانیان مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در مناطق قرمز استان اصفهان تعطیلی برخی اصناف و مراکز خدمت رسان که از ۱۵ مرداد ماه شروع شد تا چهارشنبه ۲۹ مرداد ادامه دارد.

او ادامه داد: بعد از این تاریخ نیز در جلسه‌ای که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد که تعطیلی مراکز و اصناف اعلام شده، ادامه دارد یا خیر، با افراد خاطی که دستورالعمل‌های ابلاغ شده را رعایت نکنند به شدت برخورد خواهد شد و دیه افرادی که در مراکز اعلام شده به کرونا مبتلا شوند بر عهده فرد خاطی است.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی و محدودیت فعالیت اصناف و اتحادیه‌ها از طرف ستاد مقابله با بحران کرونای استان اصفهان ابلاغ می‌شود، افزود: در بحران کرونا برخی از اصناف استان تخلفات بسیاری داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، بیشترین تخلف در مشاغل عمومی در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، فرهنگی، هنری، علمی و زبان‌سرا‌ها بوده است.

او با توضیح اینکه وضعیت اصفهان قرمز است و احتمال شیوع ویروس در مکان‌های سربسته بیشتر است، تصریح کرد: از ۱۵ مرداد ماه فعالیت باشگاه‌های ورزشی پرخطر به غیر از ورزش‌های انفرادی، استخر‌های سرپوشیده، مراکز تفریحی آبی، سینما‌ها و تمامی مراکز مشابه به مدت یک هفته در اصفهان و تمامی شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، تعطیل شده و این تعطیلی تا ۲۹ مرداد ماه ادامه دارد و فعالیت این مراکز در این مدت غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.

میرجهانیان با اشاره به تخلفات متعدد اتحادیه‌های سلامت محور، خاطرنشان کرد: تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، شهربازی و مراکز تفریحی مشابه در اصفهان و تمامی شهرستان‌های قرمز استان تا آخرین چهارشنبه مرداد ماه تعطیل است و علاوه‌بر آن مهدکودک‌ها و موزه‌ها نیز تا چهارشنبه تعطیل خواهد بود و اگر افراد تخلفاتی را مشاهده کردند به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

او با تاکید بر اینکه این تعطیلی برای اصنافی صدق می‌کند که در مناطق قرمز قرار دارند، توضیح داد: انجام این دستور که از ۱۵ مرداد ماه اجرایی شده تا ۲۹ مرداد ماه ادامه دارد و بعد از آن نیز دستورات ابلاغی اعلام خواهد شد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار