تزریق نقدینگی برای جهش در تولید قطعات ساخت داخل خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین مالی با یک بانک امضاء کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه صنعتی ایران خودرو تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین مالی هشت پروژه بومی سازی قطعات با فناوری بالا با یک بانک امضاء کرد.این تفاهم نامه یک هزار و ۱۸۵ میلیارد ریالی (در قالب تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت) با هدف ایجاد جهش در تولید قطعات ساخت داخل و ارتقای فناوری آن و همچنین جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال منعقد شد.


بیشتر بخوانید


این تفاهم نامه یک هزارو ۱۸۵ میلیارد ریالی در قالب تسهیلات کوتاه و بلند مدت با هدف ایجاد جهش در تولید قطعات ساخت داخل و ارتقای فناوری آن و همچنین جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال منعقد شده است.

بانک ملت با امضای این تفاهم نامه نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه ثابت بلندمدت به قطعه سازان ایران خودرو درجهت حمایت از پروژه‌های خودکفایی قطعات اقدام خواهد کرد.

این تفاهم نامه با حضور امیر بیات، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در حاشیه سی‌امین جلسه ستاد ساخت داخل ایران خودرو به امضای فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ومحمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت رسید.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران‌خودرو موفق شد تا اواسط تیرماه امسال، کاهش ارزبری پنچ میلیون یورویی حاصل از پروژه‌های ساخت داخل را با کمک دانش مهندسان و متخصصان و کارگران ایرانی محقق کند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشاء خارجی، ۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

وی افزود: در سال آینده نیز از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم و خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان، ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش ارزبری پروژه‌های حاصل از برگزاری میز‌های اول تا چهارم خودکفایی اظهار کرد: میز‌های اول تا سوم در سال گذشته و میز چهارم درسال جاری با کمک وزارت صمت، ساپکو و تعداد زیادی از قطعه سازان برگزارشد که در جریان هر چهار میز تاکنون مجموع کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورویی محقق شده است.

وی تاکید کرد: در پروژه‌های داخلی سازی قطعات و مواد اولیه خارج میز‌های وزارت صمت، توانسته ایم کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را محقق سازیم.
مقیمی با اشاره به کاهش ارزبری حاصل از پروژه‌های بهینه سازی طراحی گفت: مجموع این پروژه ها، کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.
همچنین در ادامه این مراسم امیر بیات، معاون وزیرصمت و رییس هیات عامل ایدرو از افتتاح نمایشگاه مجازی قطعات خودرو خبر داد و افزود: در این نمایشگاه مجازی، قطعات مورد نیاز صنعت خودرو با ذکر مشخصات به نمایش در می‌آیند تا شرکت‌های دانش بنیان و فناور و قطعه‌سازان بتوانند با هم افزایی لازم برای تولید این قطعات اقدام کنند، ضمن آن که این نمایشگاه گستره ارتباط بین قطعه‌سازان و سایر شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

بیات در ادامه ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه می‌تواند مبنایی برای جهش تولید در حوزه قطعات صنعت خودرو باشد و از مدیرعامل بانک ملت نیز خواست در خصوص پذیرش تضامین تسهیلات همراهی بیشتری را با قطعه‌سازان به عمل بیاورد.

در ادامه این مراسم، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت گفت: داخلی سازی قطعات به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور در شرایط جنگ اقتصادی، کاری جهادی است و این بانک آماده سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه‌ای صنعت خودروی کشور است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آقایان مسئول خواهشا به داد مردم برسید گرانی بیداد میکنه . چه وضعیتی هستش لطفا صدا و سیما پشت مردم باشن نه سرمایه دارها .
آخرین اخبار