شیرجه‌هایی که به مرگ ختم می‌شوند

بر اساس آمار‌ها شمار زیادی از موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها شمار زیادی از موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد، گفت: اطلاع از وضع عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است.

او افزود: شیرجه زدن در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد و ورود به آب‌های عمیق هم برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

علی دومیرکلایی گفت: با توجه به آب و هوای مطبوع افراد از آب تنی در آب‌های عمیق و رودخانه‌های پر آب پرهیز کنند.

او با بیان اینکه بیشترین موارد غرق شدگی پارسال در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور و در رودخانه‌ها گزارش شده، افزود: افراد تنها از طرح‌های سالم سازی و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کرده و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

دومیرکلایی گفت: امسال با توجه به بارش نزولات جوی و پرآب شدن سد‌ها و رودخانه‌ها، خطر غرق شدگی نیز بیشتر است بنابراین شهروندان و به ویژه جوانان به تابلو‌های هشدار دهنده «خطر غرق شدگی» توجه بیشتری کرده تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به اینکه در ۴۵ روز گذشته ۴ فوتی در اثر غرق شدگی در گزارش های آتش نشانان ثبت شده است از شهروندان خواست به موارد ایمنی توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.