حقوق ناجیان غریق بزودی پرداخت خواهد شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: تمامی معوقات ناجیان غریق به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی رجبی وندچالی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران که با حضور علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و کریمیان رئیس هیات نجات غریق مازندران در محمودآباد برگزار شد، ضمن عذرخواهی از ناجیان غریق بابت تاخیر در پرداخت حقوقشان، گفت:پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و به زودی تمامی معوقات ناجیان غریق  پرداخت خواهد شد.

او بازگشایی جاده‌ها و هجوم انبوه گردشگران را معضل اساسی ساماندهی سواحل دانست و افزود: تمامی دستگاه‌ها باید هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته و همدیگر را یاری کنند.

او با اشاره بر تاثیر منفی ویروس کرونا بر اقتصاد، گفت:  باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی مقابله‌ای داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران کار ناجیان را بازی با جان دانست و افزود: از ناجیان غریق باید همچون مدافعان سلامت تقدیر شود.

رجبی گفت: ناجیان ما به طور دائم برای جلوگیری از شنای مسافران در سواحل مستقر و آماده هستند، ولی از مسافران در خواست داریم تا از سفر به مازندران و شنا در دریا خودداری کنند.

استفاده از طرح GIS مشکلات ناجیان غریق را حل خواهد کرد

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران نیز در این جلسه گفت:استفاده از طرح GIS مشکلات ناجیان غریق را حل خواهد کرد.

او افزود: از ابتدای اجرای طرح دریا در خرداد امسال تاکنون هفت نفر در آب‌های دریای خزر غرق شده اند که در مقایسه با پارسال کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

کریمیان در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: ۳۵۹ نفر از ابتدای خرداد تاکنون از سوی ناجیان غریق استان نجات داده شده اند و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند.

او افزود: این آمار غرق‌شدگان در دریای خزر مربوط به شهرستان‌های محمودآباد، بابلسر و چالوس است.

رئیس هیات نجات غریق مازندران با بیان اینکه در حال حاضر با وجود تعطیل شدن طرح دریا ۹۵۰ ناجی در طرح دریا مستقر می‌باشند.

کریمیان همچنین از بستن قرارداد با دانشگاه مازندران در خصوص ساخت مچ بند با اپلیکیشن خبرداد و گفت: این اپلیکیشن برای راهنمایی مسافران برای استفاده از مکان امن شنا و همچنین شناسایی مناطق ممنوعه شنا و سنگچین‌ها و مناطق پرخطر به کار می‌رود.

او با بیان اینکه نحوه استقرار منجیان غریق توسط مچ بندها، از طریق این اپلیکیشن کنترل می‌شود، افزود: مچ‌بند‌ها مجهز به GIS، ضبط صدا و ارسال هشدار برای بهره گیری در مواقع بحرانی خواهند بود که در صورت بروز مشکل ناجیان می‌توانند با ارسال هشدار، از طریق اتاق کنترل مرکزی تقاضای کمک کنند.

کریمیان گفت: اجرای این طرح سبب کاهش حضور ۳۰۰ نفر از ناظرین طرح دریا در ساحل خواهد شد.

او همچنین در این جلسه نسبت به وضعیت بد سواحل در شرایط بحرانی کرونا و هجوم گردشگران به سواحل و خطرات احتمالی آن ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه با وجود هشدار‌های داده شده همچنان شاهد حضور پر تعداد گردشگران در سواحل استان هستیم.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران با بیان اینکه تمام ۹۵ طرح دریای مازندران به علت شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان تعطیل می‌باشد، گفت: با وجود تعطیلی تمام طرح ها، ناجیان ما کماکان در طرح‌ها مستقر هستند تا از ورود مسافران وشنا در دریا جلوگیری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.