اپل در تائید قابلیت جدید تلگرام از اندروید عقب ماند

شرکت اپل پس از انتشار قابلیت جدید تلگرام در تائید و انتشار آن در فروشگاه نرم افزاری خود در اندروید عقب ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، امن‌ترین روش برقراری ارتباط با افراد از طریق تلفن، چت تصویری و ارسال پیام است. اگر پلتفرمی که کاربر برای برقراری ارتباط تصویری استفاده می‌کند رمزگذاری شده باشد، دیگر تاریخچه تماس به دست هکر‌ها و سایر عوامل جاسوسی نمی‌افتد. مدتی پیش برنامه Zoom موفق شد در زمان بسیار کوتاهی کاربرانش را چند برابر کند اما مسئله امنیت و مشکلاتی که برای کاربران این نرم افزار پیش آمد باعث شد افراد کمتری به این برنامه اعتماد کنند. 

یکی از خبرگزاری‌های فناوری اعلام کرد که پیام‌رسان تلگرام هفته گذشته نسخه دوم آزمایشی قابلیت تماس تصویری خود را برای کاربران اندرویدی فعال کرد. نسخه اندرویدی این قابلیت در حالت آلفا قرار دارد، اما کسانی که از سیستم عامل آی او اس استفاده می‌کنند شانسی برای امتحان کردن این نسخه ندارند و باید به نسخه بتا اکتفا کنند.

کاربران اندرویدی پیش از همه از ویژگی چت تصویری رمزگذاری شده تلگرام استفاده می‌کنند که نسبت به نسخه بتای آن امنیت بالاتری دارد؛  این در صورتی است که پیام‌رسان تلگرام بروزرسانی خود را ابتدا برای فروشگاه اپل ارسال کرده بود. متاسفانه اپل نتوانست این نرم افزار را پیش از گوگل تائید کند، انتظار می‌رود تلگرام آی او اس نیز به زودی از این قابلیت استفاده کند.


بیشتر بخوانید


اپل استور در مقابل فروشگاه اندروید

محدودیت تماس تصویری تگرام در مقابل واتساپ

تماس تصویری تلگرام برخلاف واتساپ که تا هشت نفر را نیز پشتیبانی می‌کند، اکنون تنها تک به تک انجام می‌شود؛ البته در آینده‌ای نه چندان دور چت تصویری گروهی نیز به این نرم افزار اضافه خواهد شد. همچنین قابلیت چت تصویری این پیام‌رسان می‌تواند رمزنگاری شدن ویدئو را از طریق چهار ایموجی که در صفحه نشان داده شده است، تائید کند. در بازه‌ای از زمان قرار داریم که تقریبا همه کاربران فضای مجازی به تماس تصویری نیازی دارند در نتیجه انتظار می‌رود این قابلیت هر چه سریع‌تر بهبود یابد و پیشرفت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.